کرمان؛

پاکسازی یکی از مناطق گردشگری کرمان به همت مسئولان

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان گفت: در این اقدام که با هماهنگی کارگروه پسماند استان و با جنبه آموزشی برگزار گردید ،حجم بالایی از زباله به همت مسئولان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمد مهدی مبشر صبح سه شنبه در مراسم پاکسازی ده الله آباد یاسایی به سمت ده بالا از روستاهای بخش مرکزی کرمان، که با حضور گسترده مسئولین استان، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های ذیربط برگزار شد، افزود: این اقدام با هماهنگی کارگروه پسماند استان و با جنبه آموزشی برگزار شد.

وی یادآور شد: بازدیدهای مکرری در ایام نوروز از محور گردشگری کوهپایه صورت گرفت که متاسفانه پسماندها چهره بسیار زشتی از طبیعت را در منطقه به نمایش گذاشته شده بودند که طی مذاکره با شهرداری کرمان نسبت به پاکسازی سریع این محور اقدام شد.

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان هدف از اینگونه اقدامات را آموزش شهروندان عنوان کرد و گفت: این اداره کل در طول سال نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان شهرداری در بخش پسماندها اقدام می کند.

در ادامه نیز فرماندار کرمان پاکسازی مناطق گردشگری را حرکتی اجتماعی، محیط زیستی، قانونی و مردمی دانست و خاطر نشان کرد: این اقدام هر چند به صورت نمادین با حضور مسئولین و سازمان های مردم نهاد برگزار شد، اما این حرکت نشان از توجه ویژه مسئولین به محیط زیست است و قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

محمد علی توحیدی حجم جمع آوری شده زباله و پاکسازی منطقه را قابل توجه عنوان کرد و افزود: این گونه حرکات باید با همکاری مردم دنبال شوند و مردم نیز باید نسبت به حفظ و نظافت محیط زیست اقدام نمایند.

در ادامه نیز مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان تاکید کرد: این اقدام در راستای حفظ محیط زیست و پاکسازی محیط از زباله و پسماندهای تولید شده صورت گرفته است.

هادی شهسواری گفت: پاکسازی ده الله آباد یاسایی به سمت ده بالا حرکتی نمادین است که توسط کارگروه پسماندهای استان به همت معاونت عمرانی استانداری کرمان، شهرداری کرمان و سازمان های ذیربط انجام پذیرفت.

رئیس شورای شهر ده بالا نیز با اشاره به اینکه بخش هایی همچون ده الله آباد یاسایی، حسن آباد آخوند، محمدآباد طافیه یا ده لبیبی، ده خشک و گینکان دهستان سرآسیاب فرسنگی را شامل می شود، افزود: در حال حاضر هزار نفر ساکن دارد و جمعیت غیر ساکن آن به بیش از 7 هزار نفر هم می رسد.

مجید ترابی نژاد یادآور شد: ده بالا منطقه ای است گردشگری با محوریت چشمه امام رضا(ع) به طول 18 کیلومتر که از محل چشمه تا پادگان 05 ادامه داشته و قدمتی 500 ساله دارد.

وی خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته با مدیریت غلط و غیرعلمی مقداری از آب چشمه را درون کانال های سیمانی راهنمایی کردند که موجب خشکی 400 هزار اصله درخت شد لذا ساکنین منطقه خواستار احیای محور گردشگری و محیط زیست سالم در منطقه هستند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پاکسازی ، گردشگری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار