هاشمی خبر داد؛

درخواست 113 میلیاردی کمیته ملی المپیک از دولت

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک عنوان داشت:ما در تازه ترین درخواست خود از دولت پیشنهاد اختصاص بودجه ای بیش از 100 میلیارد را در سال 95 داده ایم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان با اشاره به سه رویداد مهم پیش رو  که اهم آن المپیک است گفت: ما باید در بازی‌های ساحلی، بازی‌های زمستانی و المپیک شرکت کنیم و به دلیل حساسیت موضوع بعد از تعطیلات نوروز و از 5 فروردین اولین حضور در اردوها را داشتیم و از تکواندو، قایقرانی، تیراندازی و کشتی بازدید کردیم. به علاوه استقبال از تیم شمشیربازی نیز در برنامه بود تیم‌ها در حال تلاش هستند تا خود را در ترکیب نهایی تیم اعزامی ایران به المپیک اضافه کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بررسی اجمالی وضعیت رشته های صاحب سهمیه  اظهار داشت: در تیراندازی با کمان در بخش تیمی فرصت داریم. در دو و میدانی نیز مسابقات زیادی را پیش رو داریم و باز هم امکان کسب سهمیه وجود دارد. در بخش تکواندو مردان سهمیه گرفتیم و در بخش بانوان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا روی کیمیا علیزاده و خدابنده لو می‌‌توانیم حساب کنیم. شمشیربازی نیز در بخش بانوان ظرفیت کسب سهمیه دارد البته تا همین جا هم کار بزرگی انجام دادند. مسابقات کره جنوبی هم آخرین فرصت قایقرانی است در این رشته از نظر تعدادسهمیه نسبت به دوره قبل عقب هستیم. در رشته جودو تا اواخر خرداد مسابقات داریم و امیدوار به کسب یک یا دو سهمیه هستیم. محجوب نیز در این رشته فرصت خوبی برای کسب سهمیه دارد. تنیس روی میز نیز در چند روز آینده عازم مسابقات هنگ کنگ می‌شود و در رنکینگ جهانی نیز تا خرداد ماه دو رویدادر دیگر را پیش رو دارد. والیبال نیز تنها رشته تیمی ما است که شانس سهمیه دارد تمرینات این تیم از امروز شروع شده که در هفته آینده بازدیدی از اردوی این تیم خواهم داشت.

هاشمی در خصوص عدم کسب سهمیه بوکس نیز گفت: بر اساس نگاه فدراسیون کسب سهمیه در این رشته وجود داشت و سپهوند می‌توانست سهمیه بگیرد. باین حال مسابقات باکو آخرین فرصت بوکس برای کسب سهمیه است.

وی در خصوص شرایط کشتی و کسب سهمیه این رشته نیز خاطرنشان کرد: احتمال دارد کسی قهرمان باشد ولی نتواند سهمیه بگیرد ولی در بازدیدی که از تیم کشتی داشتم، دیدم که محمد بنا هنوز هم با انگیزه کار می‌کند و البته نیاز به فرصت بیشتری دارد چون وقتی که به تیم ملی ملحق شد بخشی از زمان از دست رفته بود. خوشبختانه در کشتی آزاد سهمیه کامل گرفتیم ولی برای کشتی فرنگی هنوز مسابقات مغولستان و ترکیه را پیش رو داریم.

هاشمی در خصوص بودجه سال 95 این کمیته گفت: امیدواریم دولت همان طور که در سال 94 از نظر مالی حمایت‌های لازم را انجام داد، در سال 95 نیز این حمایت‌ها را ادامه دهد. اگر 113 میلیارد در اختیار ما قرار گیرد کارها را به خوبی مدیریت می‌کنیم. امیدوارم با وجود همه مشکلات همکاری‌های مستمر ادامه داشته باشد و در سال المپیک با کمک دولت و رسانه‌ها نتایج خوبی رقم بخورد.

هاشمی در پایان در خصوص معرفی خزانه‌دار کمیته ملی المپیک  از رسانه ها خواست تا اجازه دهند تا تمرکز اصلی  روی المپیک باشد  و اعلام کرد شجاعی هنوز امور خزانه داری را پیگیری می‌کند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار