اصلاح تعرفه‌های بخش دولتی منجر به ارتقا کیفیت خدمات می‌شود

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش دولتی منجر به ارتقا کیفیت و بهبود خدمات می‌شود.

دکتر علی صادقی تبار دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: مؤلفه های اقتصادی تاثیر گذار بر خدمات آزمایشگاهی به ترتیب اهمیت در واقع همان مؤلفه‌های موثر بر قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی خواهند بود که عمده ترین آن ها کیت ها و مواد مصرفی، نیروی انسانی، تجهیزات، فضای فیزیکی، کنترل کیفی و کالیبراسیون، هزینه‌های پشتیبانی و خدمات و تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه انجام هر تست آزمایشگاهی هزینه تمام شده مشخصی داشته و می بایست توسط تعرفه آن تست تامین هزینه شود تا خدمت مورد نظر با کیفیت مطلوب ارائه گردد ادامه داد: هرگاه تعرفه یک تست کمتر از هزینه تمام شده آن باشد قطعا کیفیت تست دچار اختلال می‌شود و آزمایشگاه نمی‌تواند کیت و مواد مصرفی مناسب را خریداری نماید. بنابراین آزمایشگاه‌ها لاجرم به دنبال تامین کیت با قیمت‌های ارزان هستند و این امر در کیفیت تست تاثیر گذار خواهد بود.

صادقی تبار هم چنین عنوان کرد: وضعیت یک آزمایشگاه به لحاظ اقتصادی شامل پارامتر‌های مهم مندرج در شناسنامه خدمات آزمایشگاهی است که سر دسته آنها کیت‌ها و مواد مصرفی و نیروی انسانی است که این دو مورد 50 درصد هزینه انجام یک تست را به خود اختصاص می‌دهند.  

وی با تاکید بر این که اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش دولتی که منجر به ارتقا کیفیت و بهبود خدمات می‌شود، تصریح کرد: قطعا این اتفاق در تمامی خدمات پزشکی از جمله آزمایشگاه نیز می‌تواند نتیجه بخش باشد ولی متاسفانه در بخش خدمات آزمایشگاهی نظام پرداخت حقوق پایین است.

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاه در پایان خاطر نشان کرد: چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاه از 31 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار