رفع مشکلات جامعه در گرو برنامه‌ریزی و ایده پردازی دانشگاه‌هاست

سهم اصلی دانشگاه تولید فکر، اندیشه، ایده پردازی و برنامه ریزی است و در رفع مشکلات اساسی جامعه نگاه اصلی به سمت دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عباسی معاون فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان نام گذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و افزود: ما هنوز  کارهای بکر و دست نخورده داریم و این مهم می‌طلبد که با اقدام، عمل و پشتکار همگانی در ارتقاء میهن بکوشیم.

وی در ادامه گفت: در کشور ژاپن درس جغرافیا برای دانش آموزان به این شکل تفهیم می‌شود که نقشه کشور با کمبودها و محدودیت‌های منابع آب، برق و گسل‌های متعدد و زلزله معرفی می‌شود و دانش آموزان توسط مربیان ملزم به طراحی ایده، فکر و تلاش برای ساختن نقشه بهتر می‌شوند که امروز می‌بینیم تلاش همگانی ژاپن نیز این کشور را به پیش برده است و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.

وی دانشگاه را در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و عمل ویژه دانست و گفت: در جایگاه دانشگاه اولین کار ارائه الگوی عملی و بومی بر گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی، دومین کار فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و گفتمان فراگیر در غالب نشست‌های علمی تخصصی، کار گروه‌ها و ... است.

وی در پایان خواستار همت و مشارکت همه افراد به ویژه دانشگاهیان در عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های دانشگاه برای تحقق آرمان‌های ایرانی اسلامی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.