کویت: توافق نفتی اوپک بدون ایران هم امکان‌پذیر است

نماینده کویت در اوپک مدعی شد توافق بر سر کاهش تولید نفت خام بدون حضور یا موافقت ایران هم می‌تواند صورت گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینوستورز، «نوال الفزیع» – نماینده کویت در اوپک –  اعلام کرد کشورهای تولیدکننده نفت می‌توانند در نشست دوحه درمورد کاهش سقف تولید نفت خام یا حفظ آن در سطح ماه ژانویه به توافق برسند؛ حتی اگر ایران از این اقدام که با هدف کمک به افزایش قیمت نفت صورت می‌گیرد، حمایت نکند.

در حال حاضر، دورنمای یک توافق احتمالی میان کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش سقف تولید روزانه، قیمت این کالای استراتژیک را تحت تأثیر قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود که عربستان صعودی تنها در صورتی با تعیین سقف تولید روزانه موافقت کند که سایر تولیدکنندگان اصلی نظیر ایران نیز به آن پایبند باشند. 

بر اساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، روسیه و تمامی کشورهای عضو اوپک غیر از لیبی در نشست دوحه که به همین منظور برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد. نماینده کویت معتقد است کشورهای عضو اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت به دلیل پایین بودن بیش از حد بها این کالا چاره‌ای جز توافق برسر کاهش سقف تولید ندارند. 

با این وجود، ایران که پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی در ماه ژانویه به دنبال ازسرگیری صادرات نفتی خود است، تاکنون از پذیرش هرگونه محدودیتی درخصوص سقف تولید روزانه خود امتناع کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار