تعمیم توزیع شیر غنی شده با ویتامین D در مدارس سراسر کشور

رئیس دفتر تغذیه وزارت بهداشت از توزیع شیر غنی شده با ویتامین D در مدارس سراسر کشور خبر داد.

عبداللهی رئیس دفتر تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مشکلات مورد بحث، شیوع بیماری‌های غیر واگیر و بهبود تغذیه و اصلاح الگوی مصرف به عنوان راه حل‌های پیشگیری از این موضوع است.اقدامات مربوط به اصلاح الگوی مصرف شروع‌ شده و مسئولان ذیربط سلامت محصولات غذایی از لحاظ قند، نمک و چربی را زیر ذره‌بین گرفته‌اند اما همچنان نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در میان مردم احساس می‌شود.

وی افزود: عملی کردن سیاست‌های مربوط به کاهش قند و نمک و چربی به بحث صادرات و واردات نیز مربوط می‌شود. از طرفی در موضوع اطلاع‌رسانی صدا و سیما و رسانه‌ها کمک به سزایی به فرهنگسازی مردم از طریق منع تبلیغات محصولات غذایی تهدید‌کننده سلامت می‌کنند.

عبداللهی غنی‌سازی آرد با ویتامین D را در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر آرد غنی سازی شده با اسید فولیک و آهن در دسترس مردم است اما کمبود ویتامین دی که اخیراً‌ مسئله‌ساز شده است تا حدی با غنی‌سازی آرد با این ویتامین رفع می‌شود. تحقیقات لازم به کمک انستیتو تغذیه صورت گرفته و منتظر اجرای آن هستیم.

وی اذعان داشت: سال گذشته در 13 استان شیر غنی‌سازی شده با ویتامین دی میان دانش‌آموزان توزیع شد. امسال سعی بر این است تا توزیع شیر مدارس غنی شده با ویتامین دی به کل مدارس استانها تعمیم داده شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار