وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

من اطلاعی از توزیع شیر در مدارس ندارم / برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

دکتر فانی با بیان اینکه امسال دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان و از بودجه آموزش و پرورش ۱۵۰ میلیارد تومان را به بحث شیر مدارس اختصاص داده است،گفت: من اطلاعی از توزیع شیر در مدارس تهران ندارم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز ۱۰ آبان در نشست و امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد توزیع شیر در مدارس گفت: توزیع شیر مربوط به دوره ابتدایی و اول متوسطه است که در برخی از مدارس توزیع می‌شود. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه استان‌ها باید برای توزیع شیر قرار داد ببندند، هنوز توزیع شیر در تمام مدارس انجام نمی‌گیرد. امسال دولت از محل یارانه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان و بودجه آموزش و پرورش ۱۵۰ میلیارد تومان برای بحث شیر مدارس در نظر گرفته شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مدارس تهران شیر توزیع می‌شود، گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم. 

فانی در خصوص پاسخ به این سوال که آیا تمام مدارس کشور مجهز به بخاری استاندارد هستند یا نه تاکید کرد: هنوز مدارسی هستند که بخاری استاندارد ندارند ما امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتباراتمان را برای سیستم گرمایشی مدارس گذاشتیم اما نیاز این بخش ۵۰۰ میلیارد تومان است تا بتوانیم به طور کامل همه وسایل گرمایشی را اصلاح کنیم. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ما هیچ نوع حادثه‌ای مثل حادثه شین آباد نداشتیم، تصریح کرد: سال گذشته نیروهای انسانیمان را در خصوص استفاده درست از سیستم‌های گرمایشی و مواجه احتمالی با حوادث آتش سوزی آموزش دادیم. 

وی در خصوص وضعیت آموزشی کودکان شین آباد تاکید کرد: کودکان شین آبادی هیچ مشکلی از نظر آموزش ندارند، حتی برای درمان زمانی که به تهران می‌آیند برای اسکانشان تمهیداتی انجام شده و حتی زمانیکه در تهران برای درمان حضور دارند برای جلوگیری از عقب ماندن از درس‌هایشان معلم خصوصی به آن‌ها درس می‌دهد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار