ترامپ در مسیری سخت برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه

پیروزی تد کروز در ویسکانسین مسیر شکست دونالد ترامپ را بسوی کنگره حزب جمهوری‌خواه سوق می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فورچون؛ پیروزی کروز بر ترامپ در ویسکانسین -به گفته سناتور تگزاس- نقطه عطفی در قرعه‌کشی حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

او همچنان مسیری سخت را برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه پیش رو دارد. بخت تد کروز برای به دست آوردن ۱۲۳۷ نماینده انتخاب‌گر-- حدنصاب لازم برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری-- بسیار کم است. زیرا او هم‌اکنون تنها ۵۰۰ رأی دارد، در حالی که ترامپ تا به امروز ۷۴۰ رأی به دست آورده است. با این حال در صورتیکه سناتور تگزاس بتواند اکثریت آرای ایالت تگزاس را از آن خود کند می‌تواند ترامپ را برای کسب حدنصاب آرا پشت سر بگذارد. در این زمان کنگره حزب جمهوری‌خواه وارد عمل شده و در کنوانسیون ملی کلیولند نامزد نهایی تعیین می‌شود.

این خبر ناخوشایندی برای ترامپ است. اظهارات اخیر او درباره سیاست داخلی و خارجی، موجب خشم اپوزیسیون دولت جمهوری‌خواه شد و سران حزب در فوریتی خواستار ممانعت از ادامه نامزدی ترامپ شدند. در این صورت بخت تا حدودی با کروز همراه خواهد بود؛ چراکه در کنگره بخت با ترامپ یار نیست.

در ادامه رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دونالد ترامپ در ایالت ویسکانسین از تد کروز شکست خورد و هیلاری کلینتون داوطلب پیشتاز دموکرات‌ها مغلوب رقیب چپ‌گرای خود برنی سندرز شد. در انتخابات مقدماتی ویسکانسین، تد کروز ۵۰ درصد آرای جمهوری‌خواهان را از آن خود کرد در حالی که ترامپ تنها توانست نظر ۳۳ درصد از رأی‌دهندگان را به سوی خود جلب کند. در میان رأی‌دهندگان دموکرات در ایالت ویسکانسین، برنی سندرز ۵۶ درصد و هیلاری کلینتون ۴۴ درصد آرا را به دست آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار