میلیون‌ها دلار کمک مالی، پاداش سندرز برای پیروزی در ویسکانسین/کلینتون کماکان بخت نخست دموکرات‌ها

دستاورد مهم پیروزی سندرز در انتخابات مقدماتی ایالت ویسکانسین، جذب میلیون‌ها دلار کمک مالی برای وی است.

میلیون‌ها دلار کمک مالی، پاداش سندرز برای پیروزی در ویسکانسین/کلینتون کماکان بخت نخست دموکرات‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری اِن‌بی‌سی نیوز با انتشار گزارشی درخصوص نتایج انتخابات مقدماتی درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت «ویسکانسین،» نوشت: «برنی سندرز،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در انتخابات روز گذشته (سه‌شنبه) ایالت ویسکانسین بر «هیلاری کلینتون،» دیگر نامزد این حزب، برتری یافت. پیروزی سندرز بیانگر این حقیقت است که دموکرات‌ها هنوز برای حمایت از کلینتون به ائتلافی یک‌پارچه دست نیافته‌اند. با این وجود، برتری سندرز که دو هفته پیش از انتخابات حساس «نیویورک»، میلیون‌ها دلار کمک مالی را برای وی به ارمغان آورد، نمی‌تواند مانعی جدی بر سر راه انتخاب کلینتون به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در دور پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلقی شود. 

در انتخابات مقدماتی ویسکانسین، سناتور «برنی سندرز» توانست پنجاه و سه ممیز هشت دهم درصد از کل آرای انتخاباتی حزب دموکرات را در ایالت ویسکانسین از آن خود کند و پیروز این ایالت باشد. یکصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد و شصت نفر در این ایالت به سندرز رأی دادند که بیست و شش هزار و نهصد و هفتاد و هفت نفر بیشتر از کسانی است که به دیگر نامزد مطرح دموکرات ها در این ایالت یعنی کلینتون، رأی دادند. کلینتون در این ایالت، چهل و پنج ممیز نه دهم درصد آرای دموکرات ها را به دست آورد که معادل یکصد و پنجاه و هفت هزار و هفتصد و هشتاد و سه رأی از کل آرای دموکرات ها در ایالت ویسکانسین بود. 

با مشخص شدن نتایج انتخابات ایالتی ویسکانسین، تکلیف هشتاد و شش رأی دیگر از مجموع آرای هیئت‌های اولیه انتخاباتی حزب دموکرات مشخص شد. باوجود پیروزی سندرز در انتخابات ایالتی ویسکانسین، کلینتون درمجموع، با فاصله زیادی نامزد برتر حزب دموکرات برای انتخابات پاییز امسال است. تکلیف نامزد نهایی دموکرات‌ها برای انتخابات امسال تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار