کرمان؛

کشت 14 رقم کلزا در استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طرحp.v.sکه همان مقایسه ارقام می باشد بر روی حدود 14 رقم کلزا به صورت مجزا در مزارع شهرستان ارزوئیه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي آقای سعیدی ابراز امیدواری کرد: با اجراي اين طرح، در پایان فصل برداشت شاهد انتخابی برتر با قوه نامیه بهتر و عملکرد بالاتر برای کشت این محصول در سال آینده باشیم.

وی افزود: علاوه بر افزایش سطح زیر کشت کلزا در سالجاری، شهرستان ارزوئیه بعنوان منطقه گرمسیر و شهرستان بردسیر بعنوان منطقه سردسیر جهت انجام طرح مقایسه ارقام انتخاب و 14 رقم بذر در مزارع انتخابی این دو شهرستان کشت گردید تا بتوانیم بهترین رقم را انتخاب و به کشاورزان معرفی کنیم.

وي تصریح کرد: رقم مطلوب از نظر ما رقمی است که با مصرف آب کمتر، ارزش اقتصادی خوبی را برای کشاورزان عزیز به ارمغان بیاورد.

مهندس سعيديگفت: دسترسي به این موفقیت مستلزم همدلی و همکاری کشاورزان سخت کوش با کارشناسان می باشد که با انتخاب رقم مناسب و توصیه شده و انجام عمليات به زراعي بخصوص تغذيه مناسب ، در سال آينده زراعي ، عملکرد بالا در کشت این محصول را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کشت ، کلزا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.