اجرای طرح هادی در 790 روستای خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت :دو هزار و 525 روستا در خراسان رضوی واجد شرایط اجرای طرح هادی هستند که از این تعداد، در 790 روستا این طرح اجرایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی سیدرضا موسوی نیا درجمع اصحاب رسانه افزود: در شهرک رضویه احداث مسکن که از سال 92 آغاز شده بود تاکنون 512 واحد افتتاح و 500 واحد که توسط خیران ساخته شده از بهمن آماده تحویل هستند.

وی گفت: در روستای کلاکوب از بخش مرکزی دهستان تبادکان که 870 نفر جمعیت دارد، مطالعات ساخت مسکن از سال 87 آغاز و از 880 میلیون تومان اعتبار مصوب در این زمینه، تاکنون 670 میلیون تومان تخصیص داشته ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: در این روستا 14 هزار مترمربع زیرسازی ساخت مسکن انجام شده و 14 هزار متر مربع مسیر آن آسفالت شده است.

موسوی نیا با اشاره به احداث مسکن در شهرک غرب، پروژه فجر 4، افزود: این پروژه شامل 630 واحد مسکونی و 90 واحد تجاری در 521 متر مربع، آماده شده که با سیستم فن آوری نوین ساخته و 216 واحد آن درحال تحویل به خریداران آن است.

وی با اشاره به ساخت مجتمع شمس در منطقه حجاب، گفت: این مجتمع که دارای واحدهای مسکونی وتجاری می باشد، ساخت آن از سال 93 آغاز و تا مهر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به واحدهایی که تا پایان امسال تحویل داده می شود، اشاره کرد و افزود: 490 واحد مسکونی که توسط خیرین ساخته شده و 260 واحد نیز در بینالود، تاپایان امسال به خریداران ارائه می شود.

موسوی نیا خاطرنشان کرد: در بخش روستایی از سال 84، 105 واحد احداث شد، برای مسکن روستایی و شهرهای زیر 12 هزارنفر، برای ساخت وساز، تسهیلات داده می شود.

وی گفت: همچنین 285 واحد برای مددجویان بهزیستی احداث می شود و 214 واحد نیز برای معلولان عادی درحال ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بابیان اینکه از حساب 100 امام به افرادی که به دلیل فقر، ساخت منزلشان را نتوانستند به اتمام برسانند، افزود: از این حساب، 25 میلیون تومان به این افراد، وام داده می شود.

موسوی نیا، تصریح کرد: در آینده ساخت 863 واحد مسکونی شروع شده است و نیز 84 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مهر در امسال نیاز داریم.

وی به سهم استان از 400 هزار تن قیر خبر داد و گفت: از این مقدار تاکنون 200 هزار تن آن توزیع و فقط 25 هزار تن آن دریافت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بحث اجرا، خراسان رضوی از شاخص کل کشور، پنج درصد عقب تر است که رفع این عقب ماندگی مستلزم تامین اعتبار است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوجهر ایل بیگی
۱۲:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
آیا برای مسکن روستایی که پروانه ساخت و پانکار دارد و چند سال است بهره برداری میشود و برق و آب دارد ..برای وصل گاز باید دهیاری بفرستد بنیاد مسکن که ۵۰۰۰۰ تومان بدهیم برای استعلام طرح هادی ...و تازهجواب استعلام چند هفته طول کشیده دو بار رفتم هنوز میگویند نیامده ....بهتر نیست همه این کارها با اینترنت انجام شود .. it یعنی چه؟تا کی بروکراسی اداری ..من کارمند همون منطقه هستم ...الان همه جا دفتر مخابرات و اینترنت دارند..حالا من هیچ چرا روستاییان گرامی باید این همه راه بیایند شهر...ممنون و سپاس از همکاران خدمت گذار
آخرین اخبار