در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از تخریب 30 درصدی مراتع تا ایجاد کانون‌های گرد و غبار داخلی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: به دلیل کمبود آب، مخالف توسعه کشاورزی در استان هستیم و اکنون به علت تخریب 30درصدی مراتع، این مناطق مستعد ایجاد گرد و غبار شده‌اند.

مطهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نگرانی‌های زیست محیطی این استان اظهار داشت: از آنجایی که استان خراسان شمالی یک استان کشاورزی و دامداری است و اکنون در این استان شاهد کمبود آب بوده، بنابراین با توسعه بیش از این کشاورزی، مخالف هستیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در کشاورزی توسعه‌ای بیش از این اتفاق بیافتد حتما باید ملاحظات حوزه منابع آبی و تخریب محیط طبیعی به دقت مد نظر قرار بگیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی تصریح کرد: خشکسالی، کمبود بارش و آب از یک سو و چرای بی رویه دام‌ها از سوی دیگر هم اکنون بخش‌هایی از مراتع و پوشش‌های گیاهی استان خراسان شمالی را تخریب و آسیب‌های جدی وارد کرده است که منطقه حفاظت شده قرخود شهرستان ماله و سمرقان شهرستان آشخانه گویای صادق این مسئله نگران کننده است.

مطهری با بیان این‌که هم اکنون شاهد تخریب 30 درصدی مراتع در استان هستیم، گفت: مراتع آسیب دیده و تخریب شده، مستعد ایجاد گرد و غبار در استان هستند و دامداری‌ بی رویه ظرفیت طبیعی بالقوه را به شدت تحت تاثیر مخربانه قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار