نظری: رسالت مهم حوزه هنری ترویج كتابخوانی است

فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری، بیان كرد: اقدامات حوزه هنری نشان داد كه شعر با بحران مخاطب روبرو نیست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فاضل نظری، شاعر و معاون حوزه هنری درمورد برنامه‌های حوزه هنری برای ترویج بیشتر كتابخوانی افزود: حوزه هنری رسالت های مهم و اصلی دارد كه سعی می كنیم این رسالت ها را محقق كنیم.

شاعر كتاب «گریه‌های امپراتور» افزود: ترویج كتابخوانی از جمله وظایف ماست؛ به لطف خدا پرفروش‌ترین داستان كشور، پرفروش‌ترین كتاب شعر و كتاب‌های خاطرات كشور در حوزه هنری و انتشارات سوره مهر خلق شده است كه محصول یك فرایند، كار و تلاش بسیاری از همكاران حوزه هنری و هنرمندان این مجموعه است كه مستمر تلاش می‌كنند.

خالق مجموعه شعر «ضد» تاكید كرد: از ظرفیت‌های عظیم حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانیم برای ترویج كتاب‌خوانی استفاده كنیم. همین حالا بسیاری از همكاران در ارشاد یا با حوزه هنری همكاری دارند یا در حوزه بالیده‌اند و این غیرقابل انكار است؛ اما امكانات ما در سراسر كشور بسیار كمتر از ارشاد است.

معاون هنری حوزه هنری افزود: هدف محوری حوزه هنری پرورش استعدادهای جوان هنری است كه در این عرصه بسیار موفق بوده است و هر ساله باروری و بالندگی هنرمندان انقلاب روز به روز بیشتر می‌شود و محصول آن را امروز می‌بینیم.

نظری تصریح كرد: وظیفه حوزه هنری، خلق آثار نمونه است و نشان می دهد كه داستان در كشور ما مشتری دارد. حوزه هنری نشان داده است كه ادبیات دفاع مقدس كه قبلا مغفول بوده، عرصه بسیار گسترده ای است، می تواند پرفروش باشد و لازم نیست این كتاب ها را رایگان به مردم داد و می توان آن‌ها را فروخت و هزینه آن را صرف كارهایی در این زمینه كرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار