«لم یزرع»؛ داستانی عاشقانه که در آن خبری از وصل نیست

تازه‌ترین اثر محمدرضا بایرامی در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «لم یزرع» بعد از ظهر دوشنبه در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قسمتی از این کتاب توسط عمار تفتی بازیگر سینما و تلویزیون خوانده شد. 

سپس، محمد بایرامی نویسنده اثر، در خصوص نوشتن آن ابراز داشت: من برای اینکه این کتاب را بنویسم، از سال 88 تمام کتاب‌های مربوط به تاریخ معاصر عراق را از دوران به قدرت رسیدن صدام حسین و حتی دوره قبل از آن خواندم و آن دوره را بسیار غم‌انگیز دریافتم که هر تخیلی از آن عقب می‌ماند. خواندن تاریخ عراق باعث شد تا برای نوشتن این کتاب وسوسه شوم.

بایرامی ادامه داد: تنها موضوعی که موجب محاکمه صدام شد، حادثه «دجیل» بود. این مساله من را ترغیب کرد تا پس از چهار سال جرأت کنم به این موضوع نزدیک شوم. داستان این کتاب ماجرای تازه جوانی است که به صورت اتفاقی با دختری برخورد می‌کند و به او دل می‌بندد؛ اما عرف قبیله‌ای اجازه نمی‌دهد این دو به هم برسند و آتش دعوا و نزاع بلند می‌شود و دودش در  چشم جوانان می‌رود. من برای نوشتن این کتاب حتی با ایرانیان ساکن آن منطقه که در عراق هستند صحبت کردم تا به روح جریان نزدیک شوم.
 
در ادامه صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که در  این مراسم حضور داشت، درباره این کتاب و ویژگی‌های آن گفت: این کتاب فضای متفاوتی دارد. از این بابت باید به نویسنده آن خداقوت گفت. ما در مورد دفاع مقدس رمان داریم؛ اما نه در حد شأن آن حماسه. کشورهایی در جهان وجود دارند که حتی جنگ و مبارزه با دشمن متخاصم را درک نکرده‌اند اما در این حوزه فعالیت بیشتری دارند. در نظر داشته باشیم که کشور ما طولانی‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین جنگ منطقه را پشت سر گذاشته است. پس بدانیم که ما هنوز نتوانسته‌ایم دفاع جانانه مردم آن دوره را آن طور که باید به تصویر بکشیم.

در پایان مراسم، با حضور صلاحی و تنی چند از مسئولان شهرداری و البته تعدادی از نویسندگان از کتاب «لم یزرع» رونمایی شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار