احتمال نیاز آمریکایی‌ها به روادید برای سفر به اروپا

اتحادیه اروپا ممکن است آمریکایی‌هایی که قصد سفر به این قاره را دارند، ملزم به گرفتن روادید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اتحادیه اروپا ممکن است آمریکایی های مسافر اروپا را ملزم به گرفتن روادید  کند.

اتحادیه اروپا فشار بر آمریکا را برای افزودن تعداد بیشتر کشورهای اروپایی به لیست آن‌هایی که می توانند بدون روادید در دو سوی آتلانتیک سفر کنند، افزاش داده و تهدید کرده است اگر واشینگتن موافقت نکند، آمریکایی های مسافر اروپا را ملزم به گرفتن روادید خواهد کرد.

اگر آمریکا موافقت نکند کشورهای بلغارستان، کروواسی، لهستان و رومانی وارد لیست سفر بدون روادید شوند، کمیسیون اروپا سه شنبه آینده احتمال تغییر در موضوع روادید آمریکایی ها را بررسی خواهد کرد.

این مناقشه زمانی تشدید شده است که واشینگتن به شدت نگران امنیت (بعد از حوادث تروریستی در اروپا) است.

اگر کمیسیون اروپا تصمیم به الزام سفر با روادید برای آمریکایی ها بگیرد، روابط آمریکا و اروپا در آستانه سفر باراک اوباما ضربه می خورد و ممکن است مذاکرات در زمینه های دیگر از جمله پیمان تجاری دشوار شود. 

در حال حاضر ، آمریکایی ها و کانادایی ها می توانند بدون روادید به سفر تفریحی یا تجاری در اروپا بروند اما اتحادیه اروپا اصرار می کند که آمریکا باید تا مهلت تعیین شده که کشورهای اروپایی بر سر آن به توافق رسیده اند، با ورود پنج کشور دیگر اروپایی به لیست سفر بدون روادید موافقت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خوش بحال کشور آمریکا که کشور های دیگر ایقدر دوست دارند مردم شان راحت به کشور پیشرفته آمریکا سفر کنند.
آخرین اخبار