اصفهان؛

دستگيری كلاهبردار يك ميليارد و 600 ميليون ريالی

فردی كه مبلغ يك ميليارد و600 ميليون ريال از يك تاجر اصفهاني كلاهبرداري كرده بود، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "غلامرضا شهرياري" رئيس مركز اطلاع رساني پليس استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اين كه فردي در فضاي مجازي، وي را فريب داده و مبلغ يك ميليارد و600 ميليون ريال از حساب او برداشت كرده است،بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتاي اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: شاكي در اظهارات خود بيان داشت، مدتي پيش در شبكه اجتماعي تلگرام، يك آگهي مبني بر فروش ارز با قيمت كمتر از نرخ بازار مشاهده كردم كه توجه ام را جلب كرد و با صاحب آگهي تماس گرفتم.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: شاكي پس از تماس با صاحب آگهي و دريافت مدارك كسب و كارش به او اعتماد و مبلغ يك ميليارد و600 ميليون ريال به حساب وي واريزکرد تا در قبال آن ارز بگيرد اما پس از واريز وجه، فرد كلاهبردار ديگر پاسخگوي وي نبوده است.

شهرياري ادامه داد: ماموران پليس فتا با انجام يكسري اقدامات تخصصي در فضاي مجازي، متهم را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

سرهنگ شهرياري بيان داشت: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليس به بزه انتسابي اعتراف كرد.

رئيس مركز اطلاع رساني پليس استان اصفهان ضمن اشاره به اين كه مداركي كه توسط متهم به مشتريان براي جلب اعتماد آنها ارائه ميشد، جعلي بوده است، به مردم توصيه كرد: امروزه با وجود شبكه هاي اجتماعي، شاهد اين هستيم كه بسياري از كسبه ها در اين فضا اقدام به تبليغات انبوه و جذب مشتري مي کنند، اما در اين ميان افراد كلاهبرداري نيز هستند كه براي رسيدن به اهداف و نيات شوم خود تبليغات كذبي را قرار مي دهند، بنابراين خود كاربران بايد هنگام مشاهده اين آگهي ها، با تحقيق و بررسي كامل، خريد خود را انجام دهند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.