ساری،

تصویب پیش ‌نویس سند استانی

مطالعه و پیش‌نویس سند استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف مازندران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران گفت: تهیه پیش‌نویس سند بازآفرینی شهری پایدار استان فرصتی مناسب به منظور بررسی فرصت‌ها و ضعف‌های محلات هدف است.

سعید میرزاپور افزود : به‌ منظور سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و با توجه به محدوده‌های پنج‌ گانه مصوب، مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی گفت : در این پیش‌نویس با توجه به شرایط استان در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت شبکه‌های پساب شهری، سامانه حمل و نقل، تراکم بالای شهرها، عمر کوتاه ساختمان‌ها و برخی دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی، توجه به مقوله ارزشمند تاب‌آوری شهری و مدیریت مبتنی بر توسعه پایدار در اولویت است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران تهیه این سند را فرصتی مناسب به منظور اجرایی شدن سیاست‌ها در محلات هدف در راستای اهداف عالی اقتصاد مقاومتی درون‌زا و بهبود وضعیت اجتماعی و شرایط محیطی ساکنان محلات هدف عنوان کرد.

میرزاپور گفت: اساسی‌ترین هدف تدوین سند استانی بازآفرینی پایدار شهری، برقراری ساز و کارهای مناسب به‌منظور وحدت رویه، تضمین هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.