اهواز؛

آغاز برداشت گندم از مزارع اندیمشك

مدیر جهاد كشاورزی اندیمشك از آغاز برداشت محصول گندم از سطح 36 هزار هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجعفر آفرین سطح زیر كشت مزارع دیم اندیمشك را 23 هزار هكتار و مزارع آبی را 13 هزار هكتار عنوان كرد و گفت: با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب پیش بینی می شود اندیمشك ركورد خرید گندم را در 10 سال اخیر داشته باشد.

وی پیش بینی كرد با عملیات داشت و مبارزه با علف های هرز امسال بیش از 65 هزار تن محصول گندم از كشاورزان اندیمشكی خریداری شود كه نسبت به میزان خرید پارسال 30 درصد افزایش خواهد داشت.

آفرین افزایش 30 هزار تنی مازاد برنیاز شهرستان را از دیگر چشم اندازهای تولید گندم امسال در اندیمشك برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان و تولید بذر گواهی شده و مادری گندم جهت كشت در سال زراعی 96-95  توزیع بیش از 12 هزار تن بذر بین مراكز خرید شهرستان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: علاوه بر نیاز شهرستان 60 درصد از این بذرها به سایر شهرهای استان ارسال خواهد شد.

مدیر جهاد كشاورزی اندیمشك همچنین از كشت آزمایشی ذرت بهاره به روش تی‌تیپ (نواری) در 5 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این شیوه كشت به منظور جلوگیری از مصرف بالای آب در مزارع و اراضی كشاورزی این شهرستان انجام شده است.

محمجعفر آفرین تصریح كرد: این شیوه آبیاری پیش از این در مزارع هویج، گوجه فرنگی، خیار، كاهو، كلم و سایر سبزی‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: در صورت موفقیت این طرح آزمایشی سالانه صدها هكتار از مزارع ذرت و گندم در شهرستان به این شیوه كشت خواهند شد.

شهرستان اندیمشك در شمال خوزستان 56 هزار هكتار زمین كشاورزی دارد كه از این اراضی هر سال 600 هزار تن انواع محصولات كشاورزی تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.