شیراز؛

انجام دشوار ترین و پیچیده ترین عمل قلب

انجام دشوار ترین و پیچیده ترین عمل قلب بعد از تهران در شهرستان فسا صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا  گفت: این عمل بر روی جوان ٣٦ ساله فسایی كه از سندرم مارفان رنج می برد انجام گرفت.  
سندرم مارفان نوعی بیماری بافت همبند است که مشتمل بر شل شدن تمام بافت های بدن، در رفتگی خود به خودی مفاصل، در رفتن عدسی چشم، نارسایی احتقانی شدید قلب و قد بلند است .
سرپرست گروه جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) افزود: در طی این عمل قسمت زیادی از بطن چپ مشتمل بر دریچه دهلیزی بطنی(میترال) همراه با بافت همبند آن، خروجی بطن چپ دریچه آئورت شریان اصلی بدن(آئورت صعودی و قوس آئورت)بوسیله دریچه ها و آئورت مصنوعی تعویض شد.
دکتر زراعتیان نژاد ادامه داد : در این عمل به علت جایگزین كردن بافت زیاد قلب با بافت مصنوعی، بیمار پس از طی سه مرحله عمل دوره بهبودی را پشت سر گذاشته و در شرایط پایدار و هوشیار است.
دکتر شکوهیان رئیس بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا با بیان این که بعد از راه اندازی عمل قلب باز در این بیمارستان تاکنون 220 عمل جراحی صورت گرفته است افزود: عمده این بیماران علاوه بر شهرستان فسا از شهرهای شرق فارس و استانهای همجوار است که به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند.  
دکتر عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز از آمادگی کامل برای انجام عمل های پیوند قلب در این بیمارستان خبر داد و گفت : با توجه به داشتن نیروی انسانی توانمند، اتاق عمل و داشتن بخش ویژه قلب در صورت صدور مجوز خرید دستگاه اکمو از سوی وزارت بهداشت تا نیمه دوم امسال عمل پیوند قلب که به عنوان یکی از نارسایی های قلبی به شمار می رود در این مرکز انجام خواهد شد.  
این عمل توسط یک تیم جراحی 15 نفره انجام شد و به مدت 6 ساعت طول کشید.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: دشوارترین ، عمل ، قلب ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار