شیراز؛

عمل جراحی قلب پیشرفته بیماری مادرزادی

برای نخستین بار در کشور عمل جراحی قلب پیشرفته بیماری مادرزادی اطفال انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: این عمل جراحی نخستین عمل جراحی پیچیده قلب بیماری مادرزادی بر روی بیمار با سن 12 سال است.
 
وی اظهار کرد: عارضه قلبی مادرزادی از شایع ترین نوع بیماری‌های مادرزادی است که به ساختار قلب مربوط می‌شود و از هنگام تولد در فرد وجود دارد.  
 
دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی تصریح کرد: این بیماری مربوط به دیواره قلب، دریچه‌های قلب و یا سرخرگ‌ها یا سیاهرگ‌های اطراف قلب است که هر کدام از این بیماری‌ها می‌تواند منجر به اختلال در گردش طبیعی خون در داخل قلب شود.
فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: سالانه در کشور 14 هزار کودک متولد می شود که حدود 4 هزار نفر از آن ها دچار بیماری مادرزادی قلبی هستند.
 
 سام زراعتیان نژاد دوانی با بیان اینکه بسیاری از این کودکان نیاز به عمل جراحی قلب دارند اظهار کرد: این جراحی باید در کودکی انجام شود.
 
وی گفت: در این عمل جراحی یک نوجوان ۱۲ ساله دچار بیماری مادرزادی بود که باید در سنین کودکی مورد عمل جراحی قرار می گرفت اما به دلیل مشکلاتی انجام نشده بود.  
 
سام زراعتیان نژاد دوانی اظهار کرد: انجام عمل جراحی بر روی بیماران با سن بالاتر با شانس کمتری صورت می گیرد.
 
وی افزود: یک تیم جراحی ۱۵ نفره این بیمار را مورد عمل جراحی قرار داد که پس از طی دوران نقاهت با حال عمومی خوب و قابل قبول از بیمارستان مرخص شد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار