آموزش از راه دور برای دانش آموزان خارج از کشور

بهره مندی از آموزش های داخل کشور برای دانش آموزان ایرانی ساکن در سایر کشورها با طرح آموزش از راه دور میسر می شود.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور با هدف استفاده آسان و حداقل حضور در کلاس های درس ایجاد شده اند، گفت: در این مدارس با استفاده از امکاناتی نظیر لوح فشرده (CD) و سایر  امکاناتی از این قبیل، امکان تحصیل فراهم می شود.

وی  ادامه داد: امسال 200 هزار شاگرد در دو گروه تازه تعلیم و بزرگسال مشغول تحصیل هستند و با رویکرد کیفیت بخشی و کنترل جامعی که از سال تحصیلی گذشته شورای موسسان داشته است، کیفیت کتاب ها نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است هر چند که با توجه به سند تحول بنیادین نیز این فعالیت ها انجام می شود.

گرد با اشاره به اینکه در سراسر کشور امکان بهره مندی از این آموزش ها وجود دارد، تصریح کرد: طی بازدیدی که از مدارس آموزش از راه دور انجام شده است حتی بسیاری از دانش آموزان ساکن در خارج از کشور نیز با بهره گیری از آموزش های داخل و معلمان داخل ایران می توانند به تحصیل بپردازند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن بیان اینکه مدارس هوشمندسازی شده و آموزش از راه دور با دو رویکرد متفاوت و کاملا جدا از هم فعالیت می کنند، گفت: مدارس آموزش از راه دور قریب به 11 سال است که فعالیتش را آغاز کرده و در این مدت دچار افت و خیزهای بسیاری بوده است.

گرد در پایان بیان کرد: طی مدتی که از آغاز فعالیت مدارس آموزش از راه دور می گذرد، این مدارس فارغ التحصیلانی هم داشته است که اکنون در سطوح مختلف دولتی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.