آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

حضور 3.5 میلیون رأی اولی در انتخابات/پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وام دریافت می‌کنند

حضور 3.5 میلیون رأی اولی در انتخابات و نحوه جذب برگزیدگان آزمون استخدامی در آموزش و پرورش از جمله خبرهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور 3.5 میلیون رأی اولی در انتخابات و نحوه جذب برگزیدگان آزمون استخدامی در آموزش و پرورش از جمله خبرهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می‌شود.

یک سوم مدارس کشور از استانداردهای لازم فاصله دارند
مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس،با بیان اینکه دوسوم مدارس کشور از استاندارهای لازم برخوردار هستند و از این بابت نگرانی نداریم، گفت: تنها یک ‌سوم مدارس دارای استاندارهای لازم نیستند و از استاندارهای اصلی فاصله دارند که خوشبختانه با پیگیری‌های شخص وزیر و سیاست‌‌گذاری وزارت آموزش و پرورش بازسازی و نوسازی این مدارس در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

حضور 3.5 میلیون رأی اولی در انتخابات
کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش  گفت: در انتخابات امسال 3 و نیم میلیون دانش آموز رای اولی داریم که من از این عزیزان تقاضا دارم که همراه با خانواده‌هایشان با شور و نشاط و در ساعات اولیه اخذ رای در آینده کشورشان مشارکت کنند.

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وام دریافت می‌کنند 
فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی بیان کرد: پذیرفته‌ شدگان باید در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند و در کلاس‌و دوره‌ها شرکت نمایند، ما به دنبال این هستیم که نیمی از هزینه آنها که به عهده خودشان است را از طریق وام در اختیار‌شان بگذاریم و بخش دیگر را هم آموزش و پرورش تقبل می‌کند.

فردای انتخابات هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست
فانی وزیر آموزش و پرورش گفت‌: در تلاش هستیم که در روز بعد از انتخابات تعطیلی مدارس را نداشته باشیم و رسما اعلام نموده‌ایم که هیچ مدرسه‌ای در هشتم اسفند ماه تعطیل نیست. در روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود و در مدارسی که شعبه اخذ رای هستند بخشی از مدرسه را به شمارش آرا اختصاص داده‌ایم تا مدارس بتوانند در روز بعد از انتخابات یعنی 8 اسفند ماه 94 به فعالیت خود ادامه دهند.
 
36 هزار بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شدند
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای کل کودکان 2 یا چند زبانه کشور فرصت بهره‌مندی رایگان از دوره‌های آمادگی پیش از دبستان را آماده نموده است و بیش از یکصد هزار نفر از این مناطق رایگان در دوره پیش از دبستان پوشش داده شده‌اند. 

وی بیان کرد: همچنین برای تمام افراد لازم التعلیم انسداد مبانی بی‌سوادی ، ساماندهی شده‌ است و در سال تحصیلی 93 – 94 تعداد 35 هزار دانش‌آموز و از بهار سال 94 تا کنون بیش از 36 هزار کودک تارک و باز منده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند.

نحوه جذب برگزیدگان آزمون استخدامی در آموزش و پرورش
مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: کلاس‌هایی که برا‌ی این دانشجویان در نظر گرفته شده هم به صورت کارگاهی و عملی و هم به صورت نظری است‌، به هرحال کارآموزی مجموع دروسی است که به تصویب گروه هماهنگی تربیت معلم رسیده است. در پایان دوره این دانشجویان در یک آزمون و ارزیابی نهایی شرکت می‌کنند سپس هر تعداد از دانشجویان که در این آزمون نهایی به موفقیت برسند جذب آموزش و پروش می‌شوند.

محمدیان با بیان اینکه این جذب شرط سنی ندارد، گفت: این شانس برای تمام برگزیدگان آزمون استخدامی که دوره‌های دانشگاه را گذرانده باشند وجود دارد که جذب آموزش و پرورش شوند البته با همان شرط موفق شدن در امتحان پایان دوره.

آموزش از راه دور تنها با 200 هزار تومان
گرد معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: امسال یازدهمین سال فعالیت‌ مدارس آموزش از راه دور است. مدارس آموزش از راه دور یکی از شیوه‌های آموزشی محسوب می‌شود اما در راستای عدالت آموزشی برای آن دسته از دانش‌آموزان لازم التعلیم که امکان حضور فیزیکی در کلاس را ندارند می‌توانند در این مدارس شرکت کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که از لحاظ سنی بنا به دلایلی مشغول کار هستند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام کنند و افراد از دوره‌ی متوسطه اول تا مقطع بزرگسالان می‌توانند در این مدارس شرکت داشته باشند.

وی در خصوص مبالغ دریافتی از این دانش‌آموزان ادامه داد: بسته به شرایط استان‌ها و تعداد واحدهای درسی از آنها مبالغی دریافت می‌شود. ما از واحد 5000 تومانی تا 11 هزار تومانی داریم که به طور میانگین در یک نیم سال از 150 هزار تومان تا 200هزار تومان از آنها گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
یکهفته پیش سخنگو وازارت کشور که گفت تعطیل هست