قم؛

برگزاری دوره تخصصی نماز و کودک و نوجوان در قم

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره تخصصی نماز و کودک و نوجوان در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به دوره آموزشی مقدماتی تربیت مربی کودک و نوجوان و خانواده بیان کرد: 40 نفر از طلاب و مبلغان مرکز استان‌ها با اولویت فارغ‌التحصیلان طرح معراج به مدت 40 ساعت این دوره را می‌گذرانند.

وی یادآور شد: افراد پس از پایان دوره مقدماتی به دو گروه تقسیم می‌شوند، 20 نفر دوره کودک و نوجوان و 20 نفر دوره آموزشی تخصصی نماز و خانواده را می‌گذرانند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز آموزش مبلغ نماز را از طرح‌های دیگر امسال ذکر کرد و افزود: این طرح دوره 12 ساعته برای طلاب و مبلغان با محوریت و اولویت امامان جماعت مدارس است که شیوه دعوت به نماز در آن آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: نشست تخصصی نماز با عنوان طرح محراب از دیگر برنامه‌های امسال مرکز است که نشست چهار ساعته ویژه طلاب مقدماتی پایه یک تا 6 است که با هدف ارتقای کیفیت نماز طلاب، معرفی کتب و منابع نماز و دغدغه‌مندی طلاب مدارس علمیه در ترویج فرهنگ نماز بین خانواده‌ها برگزار می‌شود.

ولی‌خانی با اشاره به دوره تکمیلی دانش‌پژوهان مرکز با عنوان دوره تکمیلی مدرسان عالی نماز،گفت: این دوره در قم به مدت 6 ماه برگزار می‌شود که در این مدت کارشناسان، مبلغان مرکز تخصصی نماز با برخی از موضوعات جدید مانند تبلیغ چند رسانه‌ای، مهارت‌ها و شیوه‌های تبلیغ نوین آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: دوره آموزشی مربیان کودک و نوجوان و دوره آموزشی نماز و خانواده ویژه قم برگزار می‌شود، در هر یک از این دوره‌ها 20 نفر از طلاب آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز ادامه داد: مخاطبان هدف این طرح دانش‌پژوهان مرکز تخصصی نماز هستند، که از بین آنها 40 نفر گزینش می‌شوند که 20 نفر مدرس کودک و نوجوان و 20 نفر در زمینه خانواده آموزش‌ها را فرامی‌گیرند.

وی گفت: طرح دیگر اعزام مبلغان در مناسبت‌های مذهبی مانند اعتکاف، ماه رمضان، محرم و ایام فاطمیه است که تعداد 400 نفر مبلغ پیش‌بینی شده که در ایام خاص به استان‌های کشور اعزام می‌شوند.

ولی‌خانی با اشاره به تغییر رویکرد سال جاری یادآور شد: سال‌های گذشته دوره‌ها به صورت تربیت مربی معارف نماز به صورت عمومی بود، ولی امسال رویکرد مرکز برگزاری دوره‌های تخصصی است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، برگزاری ، دوره تخصصی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار