تخت‌روانچی: بحث هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است

معاون اروپایی و امریکایی وزارتخارجه گفت: بحث هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است.

تخت‌روانچی: بحث هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در مراسم هم‌اندیشی بخش رسانه در مذاکرات هسته‌ای که در شهر کتاب برگزار شد، اظهار داشت: ما در طول مذاکرات هسته‌ای هم دلی خاصی بین مقامات و مردم و دولت دیدیم و عنایت خاص مقام معظم رهبری و نظرات راهنمای ریاست جمهور باعث شد که به تفاهم هسته‌ای دست پیدا کنیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: اگرچه انتقاداتی هم وجود  داشت ولی کار تیم مذاکره کننده هسته‌ای بی‌نقص بود و در مجموع من فکر می‌کنم کاری که از بعد رسانه‌ای انجام شد کاملا حرفه‌ای بوده و خبرنگارانی که ما را در طول این دو سال همراهی کرده‌اند از دل و جان مایه می‌گذارند که حتی مورد توجه هیئت‌های مذاکره کننده بود و به این نکته اشاره داشتند که خبرنگارهای خانم ایرانی چطور اشتیاق به پوشش خبری مذاکرات را داشته و آنها را تقسیم می کردند .

وی افزود: ما باید به مذاکرات هسته‌ای نگاه فراملی داشته و سیاست خارجی ما بخشی از تاریخ ماست و باید به همان صورت به آن نگاه کرد.

تخت‌روانچی ادامه داد: آمریکایی‌ها قبل از شروع مذاکرات جلسه "اف د رکورد" برای خبرنگارانشان می گذاشتند و کسی را به این جلسات راه نمی دانند ولی عمدتا مختص خبرنگارهایی بود که یا آمریکایی بوده و یا همسو با آنها بودند.


عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: در طول مذاکرات آمریکایی‌ها هر چند وقت یکبار با خبرنگارانشان جلسه می‌گذاشته وخط‌ دهی می‌کردند.

وی ادامه داد: اگرچه ما آن تجربه رسانه‌ای را نداشتیم ولی تلاش می‌کردیم که با رسانه‌ها در طول مذاکرات کار کنیم و حتی وزیر امور خارجه کشورمان بغیر از استفاده از فضای مجازی اطلاع‌رسانی خاص خودشان را داشته و جناب آقای عراقچی از نزدیک با خبرنگاران در ارتباط با هماهنگی بیشتر در بحث رسانه‌ای جلسات مختلفی داشتند ولی حساسیت مذاکرات طوری بود که نمی توانستیم برخی مسائل را بازگو کنیم و واقعا چاره‌ای نبود.

تخته‌روانچی با اشاره به اینکه خبرنگاران اعزامی در مذاکرات امین ما بودند اظهار داشت: در ""ف د رکوردهایی" که با خبرنگاران خودمان داشتیم راحت‌تر صحبت میکردیم و می‌دانستیم که آنها امین ما هستند و مطالب را نزد خودشان نگه می دارند و از نوع برخوردی که خبرنگاران با ما می کردند احساس میکردیم که آنها هم راضی هستند و در مجموع اهمیت رسانه در بحث انتقال پیام را می‌دانستیم که برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بحث هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است و در کل سیاست خارجی موضوعی فراجناحی است و همه باید به صورت فراجناحی به این موضوع نگاه کنند و برای اینکه به امنیت ملی وصل شده نمی‌شود کوتاهی در آن صورت گیرد،‌در عین اینکه باید انتقاد سازنده باشد و به مذاکره کنندگان کمک کند که در راستای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار