کرمان؛

تلاش برای کوتاه کردن دست دلالان گندم در کرمان

ده مرکز خرید در استان کرمان آمادگی دارند تا محصول گندم کشاورزان را خریداری کنند تا دست دلالان از این بازار کوتاه شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در پی هماهنگی انجام شده با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان علاوه بر کارخانه آرد کهنوج و سیلوی جیرفت دو مرکز خرید خصوصی در قلعه گنج و هشت مرکز خرید تعاونی در سطح منطقه گندم کشاورزان جنوب استان را خریداری می کنند و وجه آن به روز به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

فرامرزرستگاری افزود: طبق روال سالهای قبل افرادی سودجو در منطقه برای خرید محصول با افت کمتر از اداره غله و همچنین پرداخت کرایه حمل به کشاورزان قول مساعدتهای دروغین میدهند که این خود نوعی دلالی سودجویانه است.
وی گفت :این افراد با دستکاری باسکولها و هماهنگی با شبکههای دلالی از وزن محموله سرقت میکنند یا برخی اظهار میکنند که کارخانه آرد و غله هرمزگان با افت کمتر محصول آنها را میخرد که این وعده ها واقعیت ندارد.
وی افزود: با توجه به اینکه استاندارد و دستورالعمل خرید گندم در کل کشور یکسان است، امکان ندارد که کارخانهدار یا اداره غله به خود زیانی وارد کند، پس واضح است شبکه دلالی از محمولهها به طور قابل توجهی سرقت میکند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دلال ، گندم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.