اهواز؛

اولویت سال 95؛ افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي در خوزستان

مدير كل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به ظرفيت رساندن واحدهاي توليدي را از اولويت هاي امسال اين اداره كل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالله حسن زاده گفت: تعداد 1 هزار و 800 واحد صنعتي و توليدي فعال در استان خوزستان وجود دارد كه برخي از آن ها كم تر از 50 درصد نيز توليد دارند و ظرفيت اين توليدات بايد افزايش يابد.

وي توسعه صادرات را به توسعه توليدات و توليد رقابتي وابسته دانست و افزود: در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل از هفته گذشته طرح جمع آوري اطلاعات ريز واحد هاي صنعتي و توليدي استان خوزستان آغاز شده است.

مدير كل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اينكه در حال حاضر آماري از تعداد واحدهاي تعطيل استان خوزستان در دست نيست اظهار کرد: برخي واحدها به دلايل مختلف امكان بازگشت به چرخه توليد را ندارند و توليد آن ها توجيه نشده است.

حسن زاده بیان داشت: دلايل مختلفي از جمله شرايط خاص كشور و تحريم ها، نبود سرمايه در گردش، مشكل مديريت همچنين جايگزين شدن برخي محصولات با توليدات داخلي موجب شده برخي واحدهاي توليدي توجيه اقتصادي براي فعاليت نداشته باشند كه در حل جمع آوري اين اطلاعات و بررسي آن ها هستيم تا با كمك دولت بتوان مشكلات اين واحدها را رفع كرد.

وي بر اتخاذ تصميمات كلان بر مبناي منافع كشور تاکید و اذعان کرد: برخي تصميم ها به ضرر توليد كننده داخلي است كه بايد در اين خصوص توجه بيش تري هنگام تصميم گيري ها مبذول داشت تا واحدهاي توليد داخلي فعال و صادرات رونق گيرد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.