قوامی در تذکر شفاهی:

طبق اصل 43 قانون اساسی تامین شرایط کار از وظایف دولت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق اصل 43 قانون اساسی تامین شرایط و امکانات کار برای همه از وظایف دولت است.

طبق اصل 43 قانون اساسی تامین شرایط کار از وظایف دولت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در تذکر شفاهی امروز مجلس شورای اسلامی در خطاب به دولت گفت: یکی از رابطه‌های اصل 43 قانون اساسی تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی است که قادر به کار هستند ولی امکانات لازم را ندارند، آن هم به صورت تعاونی و وام‌های بدون بهره و اشکال مختلف.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بیان داشت: جمعیت بیکار کشور به طور رسمی 5 میلیون نفر و به طور غیر رسمی تا مرز 10 میلیون نفر می رسد بیکاری تهدیدی جدی برای کشور است که اگر دولت و مجلس در بودجه سال 95 توجه ویژه ای به آن نکنند قطعا تهدید جدی برای نظام خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته دیگر تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی است با توجه به شرایطی که صنایع داخلی کشور مانند فولاد اسفراین، که قادر است 60 هزار تن لوله های بدون درز برای صنعت نفت تولید کند، چرا از چین لوله های بدون درز با کیفیت پایین آن هم با هزینه‌های بالا وارد می‌شود؟

قوامی با اشاره به اینکه صنایع داخل به علت وجود رکود تنها با 10 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، بیان داشت: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، توجه وزارت نفت باید به صنایع داخلی معطوف شود تا فولاد اسفراین و لوله گستر در جهت رونق اقتصاد داخلی شکوفا شود و جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود.

نماینده مردم اسفراین ادامه داد: افرادی که در بازار واردات رانت خواری می‌کنند تنها به دنبال منافع شخصی هستند.

وی در تذکر بعدی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت دام عشایر رو به کاهش است و هم اکنون که زمان عرضه دام به بازار است با فروش دام با قیمت مناسبِ 12 هزار تومان می‌توان به این قشر کمک کرد.

قوامی خطاب به وزیر نیرو خاطر نشان کرد: کشاورزان منطقه خراسان شمالی و شهرستان اسفراین با کاهش تعداد چاه های کشاورزی مواجه شده اند که این امر فشار زیادی را به کشاورزان وارد می کند.

وی در پایان ابراز امیدرواری کرد که این مشکل هر چه زودتر حل شود و در ادامه گفت: پرداخت مطالبات چغندر کاران و اتصال راه آهن خراسان شمالی به شبکه‌های ملی از دیگر اقداماتی است که امیدوار هستم هر چه زودتر دولت در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام/
برچسب ها: بیکاری ، اشتغال ، قوامی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار