با قضاوت ترکی در شهرآورد 82

شانس برد شاگردان مظلومی افزایش یافت

با قضاوت محسن ترکی در شهرآورد هشتاد و دوم طبق آمار و ارقام شاانس برد آبی پوشان پایتخت افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عصر امروز محسن ترکی داور 41 ساله مشهدی از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت در هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت، انتخاب شد.
 
ترکی تاکنون پنج بار دیدار سرخابی ها را قضاوت کرده و با داوری در شهرآورد جمعه 27 فروردین 1395 به رکورد شش بازی قضاوت در دربی می رسد. ترکی نخستین بار 25 بهمن 1387 در شصت و ششمین دربی پایتخت به قضاوت پرداخت و به نخستین داور ایرانی تبدیل شد که پس از 14 سال،  افتخار سوت زدن در شهرآورد را به دست می آورد. آن دربی با گل های مجتبی جباری برای استقلال و مازیار زارع برای پرسپولیس با تساوی یک بر یک پایان یافت. مجتبی جباری و مهدی امیر آبادی از استقلال علی رضا حقیقی، رحمان رضایی، ایوان پتروویچ، علی رضا نیکبخت، علی کریمی ومازیار زارع از پرسپولیس در آن دیدار کارت زرد گرفتند.
 
10 مهر 1388 و در چارچوب دیدارهای هفته نهم لیگ نهم محسن ترکی دومین قضاوت خود در دربی را انجام داد. آن بازی با گلزنی عادل کلاه کج برای پرسپولیس و فرهاد مجیدی برای استقلال به تساوی یک بر یک رسید. خسرو حیدری، فرهاد مجیدی و امیر حسین صادقی از استقلال و سامان آقا زمانی، وسلی برازیلیا و مجتبی زارعی از پرسپولیس با کارت زرد ترکی در آن دیدار مواجه شدند.
 
سومین قضاوت ترکی در دربی به هفته بیست و هشتم لیگ دهم باز می گردد  که آبی پوشان با تک گل آرش برهانی به پیروزی رسیدند. داور مشهدی در آن بازی کارت زرد خود را به نشانه جریمه حسین بادامکی از پرسپولیس و مهدی امیرآبادی وامیرحسین صادقی بازیکنان استقلال از جیب خارج کرد.
 
چهارمین قضاوت ترکی در دربی به بردی خاطره ساز برای آبی ها تبدیل شد و استقلال با 2 گل فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در هفته هفتم لیگ یازدهم پرسپولیس را شکست داد. کیانوش رحمتی و خسرو حیدری از استقلال و حسین بادامکی، علی رضا نور محمدی، ابراهیم شکوری و غلامرضا رضایی در آن بازی کارت زرد گرفتند.
 
آخرین قضاوت ترکی در شهرآورد به دربی 75 باز می گردد که در نهایت تلاش شاگردان امیر قلعه نویی و مانوئل ژوزه پرتغالی با تساوی بدون گل به پایان رسید. مهرداد پولادی ازپرسپولیس و حنیف عمران زاده و سیاوش اکبرپور از استقلال با کارت زرد ترکی مواجه شدند.
 
با این حساب پرسپولیس در هیچ یک از دربی هایی که محسن ترکی قضاوت کرده به پیروزی نرسیده و سهم آبی پوشان پایتخت از این بازی، 2برد و سه مساوی بوده است.
 
خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، مهدی امیرآبادی با دریافت 2 کارت زرد از ترکی در بین بازیکنان تاریخ دربی از این لحاظ رکورددار هستند.  
 
 از مجموع 26 کارت زردی که ترکی در پنج بازی قبلی از جیب خارج کرده،  11 اخطار سهم بازیکنان استقلال و 15 کارت زرد سهم پرسپولیسی ها بوده است.  در این میان در 450 دقیقه ای که سرخابی ها با داوری ترکی در دربی به میدان رفته اند، سرخ پوشان در هر 30 دقیقه و آبی پوشان در هر 41 دقیقه با کارت زرد ترکی مواجه شده اند. علی رضا نور محمدی از پرسپولیس و خسرو حیدری و حنیف عمران زاده از استقلال بازیکنانی هستند که احتمال دارد در دربی آتی سرخابی ها باز هم با اخطار داور مشهدی رو به رو شوند.
 
نکته جالب این جا است که در قضاوت های قبلی ترکی هیچ بازیکنی از دو تیم از این داور کارت قرمز نگرفته است.

10  10 قضاوت آخر محسن ترکی  برای  سرخابی ها بیانگر نکات جالب توجهی است. استقلال در 10 دیدار اخیر خود با قضاوت ترکی به 7 برد و  یک تساوی دست یافته و 2 شکست نیز در کارنامه این تیم دیده می شود. 2/2 میانگین امتیاز آبی ها در 10 دیدار اخیری است که ترکی داوری آن را به عهده داشته است.  در مقابل پرسپولیس طی 10 قضاوت آخر ترکی برای سرخ پوشان به چهار برد، چهار تساوی و 2 شکست رسیده ا تا از مجموع 30 امتیاز ممکن تنها 14 امتیاز بگیرد. یعنی به طور متوسط 1.4 امتیاز از هر بازی.
 
جی لوید ساموئل هافبک ترینیداد و توباگویی اسبق استقلال در دیدار با پیکان در لیگ دوازدهم و هادی نوروزی کاپیتان فقید سرخ پوشان در دیدار با استقلال خوزستان در همین لیگ سیزدهم آخرین بازیکنان سرخابی هستند که از ترکی کارت قرمز گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار