اردبیل؛

شناسایی 470 گونه گیاه داروئی در استان اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷۰ گونه گیاه داروئی در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین کربلایی در جلسه بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل به دلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت از تنوع گیاهان داروئی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی افزود:‌ بیش از 470 گونه از گیاهان دارویی در استان شناسائی شده است که مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی تمامی این گیاهان داروئی را جمع‌آوری کرده و تحقیقات گسترده را بر روی هر تک تک این گیاهان داروئی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: پراکنش گیاهان داروئی مورد مطالعه قرار گرفته است و با توجه به کمبود آب کاشت و بهره‌برداری تجاری از این گیاهان داروئی بسیار حائز اهمیت بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

کربلایی گفت: نیاز آبی گیاهان داروئی و مقاومت آنها به تنش‌های محیطی از قبیل خشکی و سرما و بی‌آبی بسیار بالا و قابل توجه است که مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اکثر این گیاهان داروئی را در مزارع خود کاشته و کلکسیونی از آنها را در قالب طرح‌های تحقیقاتی پیاده کرده و نتایج به دست آمده را مرتب و منظم به دانش پژوهان و دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌کند.

وی بیان کرد: گیاهان داروئی اردبیل به دلیل آب و هوای خوب و اقلیم مناسب مشتریان و متقاضیان زیادی نسبت به دیگر استان‌ها دارد و در حال حاضر نزدیک به 30 بهره‌بردار گیاهان داروئی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.