اردبیل؛

افزایش تولید محصول گندم در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تدابیر به کار گرفته شده و اقدامات لازم و اساسی پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۶ درصدی تولید محصول گندم در استان باشیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه هماهنگی خرید گندم مازاد بر نیاز استان اردبیل اظهار داشت: قیمت خریدی تضمینی محصول گندم امسال 12 هزار و 705 ریال تعیین شده که از هم اکنون آمادگی لازم برای خرید این محصولات از کشاورزان و گندمکاران استان را داشته و تمهیدات لازم در این زمینه به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص 425 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت دو محصول گندم و جو بیان کرد: از این میزان اراضی کشاورزی 320 هزار هکتار مربوط به محصول گندم بوده 247 هزار هکتار دیم و 73 هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده و انتظار می‌رود شاهد افزایش تولید این محصول در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته در استان اردبیل با 13 درصد کاهش سطح زیر کشت گندم مواجه بودیم اما با تدابیر به کار گرفته شده و اقدامات انجام شده در این زمینه پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد افزایش 6 درصدی تولید محصول گندم در استان باشیم.

سروی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه محصول تولیدی گندم کشت ارقام اصلاح شده و مناسب این محصول، مبارزه با علف‌های هرز، تعذیه گیاهی لازم و نظارت و کنترل بازرسان و کارشناسان بوده که زمینه‌ساز افزایش تولید این محصول استراتژیک در استان اردبیل می‌شود.

وی با اشاره به تولید محصول گندم کیفی در استان اردبیل گفت: گندم تولید شده در استان اردبیل از مرغوب‌ترین این محصولات بوده که در سال گذشته 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که رشد 366 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌داد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.