اردبیل؛

استفاده از بذر مقاوم و متحمل به بیماری‌ها در اردبیل

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اردبیل گفت:‌ استفاده از بذر مقاوم و متحمل به خشکی و آفات و بیماری‌ها در بخش کشاورزی استان اردبیل توسعه می‌یابد.

به گزرش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ پرویز نیک‌منش در جلسه بررسی راهکارهای کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: وظیفه ذاتی و اساسی این اداره کاهش خسارت‌های ناشی از تنش‌ها و استرس‌های محیطی از جمله خشکسالی و سرمازدگی و سایر عوامل طبیعی است.

وی تصریح کرد: کاهش اثرات پدیده خشکسالی و سرمازدگی و آفات و بیماری‌ها و سایر مخاطرات بخش کشاورزی در راستای دستیابی پایدار به امنیت غذایی رکن اساسی و مهمی را بر عهده دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی جزو ضروریات است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اردبیل گفت: رعایت امور به‌زراعی در محصولات زراعی، اصلاح رونق کاشت، استفاده از بذرهای مقاوم و متحمل به خشکی و آفات و بیماری‌ها، اصلاح تاریخ و الگوی کشت، کشت گیاهان با نیاز آبی کم، بهبود روش آبیاری، کشت انتظاری، مدیریت بهبود بقایای گیاهی، توسعه کشت متراکم، رعایت تناوب زراعی، راه‌اندازی سیستم پایش سرما و مدیریت سرمازدگی، هرس درختان، احیای کانال مصرف بهبنه کود، جایگزین کردن ادوات و اجرای کلاس‌های آموزشی به صورت گروهی و انفرادی در زمینه های مختلف کشاورزی در راستای کاهش بحران و مخاطرات بخش کشاورزی انجام می‌شود.

نیک منش بیان کرد: امید واریم با همکاری‌های مستمر و مداوم بهره‌برداران در زمینه بکارگیری هشدارهای فنی و بالا بردن سطح اطلاعات وآگاهی‌های فنی آنان بتوانیم میزان خسارت‌های وارده از عوامل خسارت‌زای طبیعی را به حداقل کاهش داده بسترهای لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.