قم؛

اواین مدال برون مرزی رقابت های پومسه قهرمانی تکواندو

خیرخواه نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم گفت: تکواندو قم با حضور یک نماینده نخستین مدال برون‌مرزی خود در سال جدید را از رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا کسب می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تکواندو قم در مسابقات قهرمانی آسیا دارای نماینده است و این نشان می‌دهد که قم در تکواندو ظرفیت و توانمندی بالایی دارد و چنانچه خوب حمایت شود، به رتبه‌ها و جایگاه‌های بالاتر نیز دست خواهد یافت.

افرادی همچون سیدمحمد رفیعی، محمدرضا حیدری، علی چهرقانی و روح‌الله رضاپور در هر دو بخش بازیکن و مربی نمایندگان تکواندو قم در میادین برون‌مرزی اعم از بین‌المللی و آسیایی تکواندو بوده‌اند و اکنون یک پومسه‌‌رو در مسابقات آسیایی داریم.

نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم بیان کرد:  رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در سال 2015 دو نماینده از استان قم داشت، علی چهرقانی به عنوان تکواندوکار وزن دوم عضو ثابت تیم ملی نوجوانان بود و روح‌الله رضاپور نیز به عنوان مربی هدایت تیم ملی نوجوانان را در این پیکارها بر عهده داشت.

وی افزود: تیم‌ ملی پومسه، تیم ملی پاراتکواندو و سه تکواندوکار کشورمان در بخش کیوروگی یا مبارزه روز سی‌ام فروردین‌ماه در روز آغازین رقابت‌های تکواندو قهرمانی مردان و زنان آسیا در کشور فیلیپین مقابل حریفان خود به میدان خواهند رفت.

خیرخواه  عنوان کرد: این در حالی است که امسال بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، چهارمین دوره پیکارهای پومسه قهرمانی قاره کهن و دومین دوره رقابت‌های پاراتکواندوی آسیا به میزبانی شهر مانیلا فیلیپین برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیات تکواندو یادآور شد: رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا در هر دو بخش زنان و مردان به انجام می‌رسد و به غیر از علی نادعلی پومسه‌رو شایسته استان قم، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمدجواد خیری، علی سلمانی، اکبر فروزان، مهدی صمدیان‌تبار و سیدحسین موسی‌نیا عضو تیم ملی هستند.

این مسئول اضافه کرد: نادعلی طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست این دوره از پیکارها دوشنبه سی‌ام فروردین‌ماه رقابت خود را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: دیگر اعضای تیم ملی پومسه نیز حسین‌علی نظری، هدایت آریان‌فر، کامیاب صادقی، امین خانه‌زرین و مصطفی سیدی هستند، در حالی که هدایت تیم ملی را احمد اخلاقی به عنوان سرمربی و محمدتقی حاتمی به عنوان مربی بر عهده دارند.

در پایان خاطرنشان کرد: در دوره قبل به میزبانی تاشکند ازبکستان، تیم ملی پومسه ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان آسیا شده بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار