بیرجند؛

بیش از ۱۷۰ هکتار مزارع خراسان جنوبی زیر کشت گیاه کلزا

با توجه به اینکه در سال های گذشته سطح زیر کشت کلزا در استان صفر بوده است ، امسال ۱۷۱ هکتار مزارع استان زیر کشت این محصول قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کشت دانه روغنی کلزا در استان رونق گرفته است و می توان با مصرف آب کمتر دو برابر گندم در سطح واحد درآمد برای کشاورزان حاصل ‌شود.

ولی پور مطلق روغن را یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در کشور بعد از گندم عنوان کرد و گفت: کارخانجات روغن کشی که در کشور وجود دارد نیاز دانه‌های روغنی خود را عمدتا از خارج کشور تهیه می‌کنند .

وی افزود: در راستای رسیدن به خودکفایی غذایی و امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی علاوه برتامین گندم مورد نیاز کشور، تامین دانه‌های روغنی را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در استان نیز در کنار برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف و توجیه اقتصادی تر کردن تولید برای کشاورزان به دنبال این هستیم که توسعه دانه‌های روغنی به ویژه کلزا را در دستور کار خود قرار دهیم.

در حال حاضر میانگین تولید گندم در استان حدود 2.3 تن است و پیش بینی ما در کلزا نیز برداشت 2.2 تن است و با این تفاسیر دو برابر گندم در سطح واحد درآمد حاصل می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار