اراک؛

بررسی خسارت های ناشی از بارندگی در استان مركزی

سرپرست اداره كل مدیریت بحران استانداری استان مركزی با بیان اینكه بارندگی خساراتی را دراستان بر جای گذاشته است، گفت: میزان دقیق این خسارت ها از سوی كارشناسان مربوطه در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک،نظیری افزود: در 48 ساعت گذشته درروستای قلعه چی شازند سرریز سد گزارش شد که با اقدام به موقع نیروهای راه و شهرسازی و ایجاد خروجی جدید آب از شکسته شدن سد جلوگیری شد .

وی گقت: سرریز سد خاكی مودر در محدوده شهرستان اراك نیز كه در 30 سال گذشته بی سابقه بود راه روستایی مرزیجران را مسدود كرد ، اما با اقدامات فوری اداره كل راه و شهرسازی استان راه  بازگشایی شد.

سرپرست اداره كل مدیریت بحران استانداری استان مركزی گفت: در شهرك های كوثر و شهید نبئی واقع در منطقه سنجان نیز شش واحد مسكونی دچار آبگرفتگی شد و در مجتمع رضوان واقع در منطقه فوتبال اراك باعث فرورریختن یك دیوار شد كه در مسیر جریان حركت سیلاب قرارداشت، این موضوع نیز از سوی شهرداری اراك در حال بررسی است.

وی اظهاركرد: ورود سیلاب به یك مزرعه ده هكتاری زیركشت گندم و یك گلخانه واقع در منطقه چقا و آوار چندین واحد مسكونی قدیمی در تعدادی از روستاهای استان از دیگر پیامدهای بارش های بهاره امسال در استان مركزی بوده است.

وی گفت: واحد هشدار سریع ستاد مدیریت بحران استانداری مركزی با تمامی فرمانداری های 12 گانه استان لینك است و در كوتاه ترین زمان، اطلاعات مربوط به آبگرفتگی و یا هرگونه خسارات جانی و مالی را دریافت و اطلاع رسانی می كند.

نظیری افزود: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، عصر امروز (جمعه) نیز استان مركزی در انتظار بارش های باران است.

وی بیان كرد: در 48 ساعت گذشته شهرستان خنداب با 110 میلیمتر و شهرستان ساوه با شش میلیمتر به ترتیب بیشترین و كمترین میزان بارش ها را به خود اختصاص داده اند.

وی میانگین بارش های بهاره اخیر برای تمامی نقاط استان مركزی را 40 میلیمتر اعلام كرد.



انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.