پیش‌بینی خرید تضمینی 60 هزار تن گندم مازاد در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی خرید تضمینی 60 هزار تن گندم مازاد مصرف در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی با اشاره به سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی و برنامه‌‎های این سازمان در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌های خوبی جهت افزایش خرید تضمینی گندم در استان داریم تا میزان رشد خرید تضمینی در استان را به 60 هزار تن برسانیم.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و میزان تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد با خرید 60 هزار تن گندم در سال جاری شاهد رشد 40 درصدی خواهیم بود.

وی در ادامه از پیش‌بینی برداشت 500 تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در راستای حمایت از کشاورزان باید برنامه‌ریزی لازم در جهت برداشت و خرید تضمینی گندم و کلزا در سطح استان صورت گیرد و مراکز خرید در این ایام فعال باشند.

این مسئول با اشاره به برداشت گندم در مناطق گرمسیری بر فعال کردن و تجهیز مراکز خرید در سطح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از مزارع استان پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 60 هزار تن گندم مازاد بر مصرف و 10 هزار تن گندم بذری خریداری شود.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تا سال 96 باید به حدود 80 هزار تن برسد تا در بحث گندم به خودکفایی پایدار برسیم.

 گوهرگانی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 43 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد، تصریح کرد: اقدامات لازم جهت خرید تضمینی گندم مازاد در استان صورت گرفته و مراکز خرید تضمینی باید در ایام برداشت محصولات استراتژیک فعال باشند.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اقدامات خوب و ارزنده‌ای در راستای رونق بخش کشاورزی صورت گرفته است، گفت: امیدواریم بتوان با همکاری و تعامل خوب نهادها و ارگان‌ها مربوطه بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

این مسئول در پایان اذعان کرد: کلزا و گندم تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت غله و تعاون روستایی و جو نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام از کشاورزان خریداری می‌شود لذا انتظار می‌رود در سال جاری شاهد همکاری بیشتر این دستگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: خرید ، تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.