همدان؛

۱۴۰ مسجد استان همدان میزبان معتکفان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، از پیش بینی ۱۴۰ مسجد این استان در ایام اعتکاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ۱۴۰ مسجد استان همدان میزبان معتکفانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام علی مراد کیانی گفت: امسال 140 مسجد در استان همدان آماده میزبانی از معتکفان هستند و این در حالی است که امکان افزایش یا کاهش تعداد مساجد را داشته باشیم.


 وی با بیان اینکه فضای اعتکاف فضایی برای خودسازی انسان است، افزود: هر فردی که در مراسم اعتکاف شرکت کند از آن فضای معنوی برخوردار می شود و به صورت مستمر سال های آتی هم در این مراسم حضور پیدا می کند.

کیانی تصریح کرد: هزینه اعتکاف در شهر همدان ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و کسانی که بضاعت مالی پرداخت این مقدار را ندارند نیز حمایت خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه ای ما امر خودسازی در حوزه اعتکاف به خوبی صورت می گیرد و اعتکاف باید به یک حرکت معنوی نهاد سازی تبدیل شود.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به حضور پررنگ خانم ها در مراسم معنوی اعتکاف، ابراز کرد: عمدتا بانوان خانه دار هستند و به تبع آن همیشه حضور پر رنگی در مراسم های دینی و معنوی دارند و به همین منظور  همه ساله شرکت بانوان در مراسم اعتکاف بیش از آقایان است.

وی گفت: اعتکاف فرصتی مناسب جهت پرورش روح، تهذیب نفس، خودسازی، رسیدن به قرب الهی و کنار زدن دل از دلبستگی‌های مادی است و از فرصت معنوی اعتکاف باید در جهت بالا بردن بینش و سازندگی استفاده شود و در جهت نهاد سازی از همه ظرفیت‌ها بهره برد.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، اعتکاف ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.