جشنواره محل نمایش فیلم‌های دست چندم خارجی نشود

نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «امکان مینا» تاکید دارد سینمای ایران با توجه به چهره‌ها و قابلیت‌هایش ظرفیت جهانی شدن دارد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد توحیدی با اشاره به اینکه سینمای ایران نشان داده ظرفیت جهانی شدن دارد، به ستاد خبری گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فجر سال‌هاست مورد نقد و بررسی است. من چند بار، شاید به اندازه عمر جشنواره درباره این موضوع صحبت کرده‌‌ام. جشنواره‌ای که امید می‌رود امسال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد میزبان فیلم‌های بسیاری باشد که با کمترین میزان جرح و تعدیل در حضور فیلمسازان و کارگردانان شناخته شده به نمایش در بیایند. نباید فراموش کنیم تنها نمایش فیلم نیست که می‌تواند جنبه بین‌المللی به این جشنواره بدهد.
 
این فیلمنامه‌نویس ادامه داد: مردم این روزها، جدیدترین فیلم‌های سینمای جهان را به راحتی در دسترس دارند و دیگر شوقی برای تماشای صرف فیلم‌های خارجی چون دهه‌های اول برگزاری جشنواره فجر وجود ندارد. آن زمان فیلم‌های خارجی کمتر در دسترس بود و با هر کیفیتی که پخش می‌شد سینما دوستان مشتاق دیدن آنها بودند.

توحیدی گفت: چیزی که می‌تواند به جشنواره رنگ و بوی بهتری بدهد برگزاری کارگاه‌هایی است که برای دانشجویان و علاقه‌مندان به سینما راهگشا و پیش برنده باشند. گویا یکی از اهداف اصلی جشنواره هم برگزاری همین کارگاه‌هاست که این رویکرد، جای خوشحالی دارد.
 
او که نگارش فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «امکان مینا»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «مربای شیرین» و ...را در کارنامه دارد، گفت: خوشبختانه مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر کسانی هستند که با ظرفیت‌ها و محدودیت های این جشنواره آشنا هستند. امید می‌رود امسال فضای بهتری نسبت به قبل وجود داشته باشد و مانند دوره های قبل فیلم‌های دست چندم دنیا که بارها در جشنواره های دیگر نمایش داده شده‌اند روی پرده نروند، تا فقط جنبه برگزاری یک جشنواره با عنوان بین المللی مطرح شود، آن هم در کشوری که سینمایش ظرفیت جهانی شدن داشته و دارد.
 
این سینماگر ادامه داد: سینمایی که افرادی چون عباس کیارستمی که دعا می‌کنم همیشه سلامت باشد و اصغر فرهادی و دیگران آن را  به دنیا معرفی کرده‌اند و توانسته‌اند وجه قابل احترامی برای آن بدست بیاورند.
 
او در پایان درباره نحوه عرضه محصولات سینمای ایران در بازارهای جهانی گفت: این سال‌ها پخش‌کنندگان خصوصی بهتر توانسته اند در معرفی فیلم‌ها در بازار جهانی موثر باشند تا دولتی‌ها. با اینکه این دولت و برخوردهای فرهنگی‌اش مورد حمایت است اما هر چقدر در زمینه هنر، دولت کمتر دخالت کند، فکر می‌کنم پیشرفت بیشتری حاصل شود.
 
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود. برای اطلاع از اخبار این رویداد به سایت جشنواره با نشانی www.fajriff.com مراجعه کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار