تام کاتن: جمهوری خواهان کنگره بالاخره امتیازدهی های اوباما به ایران را متوقف می کنند

یک سناتور آمریکایی از سیاست های باراک اوباما در خصوص ایران و توافق هسته ای به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نیوزمکس،"تام کاتن،" سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس روز گذشته وعده داد جمهوری‌خواهان کنگره بالاخره امتیازدهی های رئیس جمهور این کشور را به ایران متوقف خواهند کرد. وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: مقامات ایران همچنان به حکومت ترور و وحشت خود ادامه می دهند؛ زیرا می دانند "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا به حمایت خود از توافق هسته ای ایران ادامه می دهد. ما در جهانی خطرناک زندگی می کنیم که تهدیدها در آن همچنان در حال افزایش است بخصوص خطر اسلام رادیکال. اما باراک اوباما می خواهد ما آرام بنشینیم. او فکر می کند واکنش بیش از حد به تروریسم تهدیدی بزرگتر از خود تروریسم است.

وی همچنین با اشاره به توافق هسته ای ایران مدعی شد: توافق هسته ای ایران ارزش اینکه یک توافق خوانده شود را ندارد؛ زیرا هیچ گاه جزئیات آن به صورت کامل آشکار نشد، هیچگاه به امضای همگان نرسید و هیچ گاه به عنوان یک توافق مورد تأیید کنگره واقع نشد.

وی در ادامه انتقادهایش از اوباما ادعا کرد: امتیازدهی های اوباما به ایران همچنان ادامه دارد؛ حتی با وجود اینکه این کشور ملوانان ما را ربود، آمریکایی ها را گروگان گرفت، نقشه های ترور علیه متحدان آمریکا را طرح ریزی کرد، درگیری های سوریه و یمن را تشدید کرد و حتی موشک های بالستیک شلیک کرد که روی آن نوشته شده بود "اسرائیل باید از بین برود." رئیس جمهور آزمایش موشکی ایران را محکوم نکرد و اکنون می خواهد به ایران اجازه دسترسی به دلار آمریکا را بدهد. این امتیازدهی ها باید متوقف شود.

این سناتور خاطرنشان کرد: اواخر امسال، ما قانون تحریم های ایران را تمدید می کنیم تا مطمئن شویم آمریکا می تواند هرگاه ایران به بندهای توافق هسته ای عمل نکرد، بار دیگر تحریم های سختی علیه این کشور اعمال کند. ما قانون تحریم های موشک بالستیک ایران را نیز ارائه کردیم. این قانون مقامات ایرانی را به خاطر طراحی موشک های دارای کلاهک هسته ای که می تواند به آمریکا برسد، تنبیه می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تو امریکا هرکی هم از قبر بیدار میشه درباره ایران حرف میزنه...نون و پنیر کردن ایرانو واسه خودشون. برای ابراز وجود فقط باید به ما گیر بدن!
آخرین اخبار