خبرگزاری رویترز از آماده شدن پیش‌نویس توافق در مورد ثابت نگه‌داشتن سطح تولید نفت در دوحه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری رویترز از دوحه گزارش داد در پیش‌نویس توافق میان کشورهای تولیدکننده نفت که امروز یکشنبه در دوحه قطر گردهم می آیند، پیش‌بینی شده است تولید روزانه متوسط هر ماه از سطح ماه ژانویه بیشتر نشود.

در این سند که یک نسخه از آن به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است این تصمیم تا اول اکتبر (10 مهر) پابرجاست پس از آن تولید کنندگان نفت دوباره ماه اکتبر در روسیه گردهم می آیند تا پیشرفت‌های به دست آمده در اجرای "احیای تدریجی بازار نفت" را ارزیابی کنند.

این پیش‌نویس هنوز قطعنا تأیید نشده است؛ اما چند منبع سطح بالا در وزارتخانه‌های نفت کشورهای شرکت کننده در نشست دوحه در مورد تصویب این متن ابراز خوشبینی کردند.


بر اساس این سند، تولیدکنندگان به تقویت رایزنی‌های خود در مورد بهترین راه‌ها برای حمایت از بازار نفت ادامه خواهند داد و دیگر کشورها آزادند که به این توافق بپیوندند.

ایران اعلام کرد در نشست روز یکشنبه شرکت نخواهد کرد زیرا نمی تواند ثابت نگه داشتن سطح تولید را بپذیرد. ایران پس از لغو تحریم‌های بین المللی که به علت برنامه هسته‌ای علیه این کشور اعمال شده بود، در حال افزایش سطح تولید خود است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار