آموزش و پرورش زیر بنای اصلی زندگی ایرانی و اسلامی

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران این نهاد را کلیدی‌ترین ارگان در زمینه تدوین عادات صحیح زندگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تفاهم نامه همکاری با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و فرهنگ‌سازی تولید پراکنده و هوشمند سازی مصرف انرژی مدارس تهران، با حضور اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش تهران مسئولین پژوهش و وزارت نیرو، رئیس توسعه و فناوری شبکه هوشمند و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه، صبح امروز برگزار شد. 

در این مراسم چهاربند با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تحقق اهداف نقش کلیدی دارد، گفت: تمامی ارگان‌ها مانند وزارت بهداشت، پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و غیره،‌ توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش برای تبیین اهداف خود بین دانش‌آموزان از طریق این نهاد دارند. 

وی ادامه داد: در واقع برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی که تمامی موارد مذکور را شامل می‌شود باید برنامه ریزی کنیم و گنجاندن تمامی موارد در یک برنامه تحصیلی چند ساعته کار بسیار پیچیده‌ای است، علاوه بر اینکه باید دانش های دیگری را نیز در ساعات مدرسه برای دانش‌آموزان ارائه دهیم. 

چهاربند بیان کرد: همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند کار را تسهیل کند و آموزش و پرورش بدون پشتیبانی نمی‌تواند تمامی این مسائل را به دوش بکشد. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی انجام شود و در برنامه سالانه مسائل را مورد توجه قرار دهیم. 

ضرورت بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری در مدیریت مدارس
در ادامه قاضی زاده رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو با بیان اینکه سیستم نظام آموزش و پرورش در مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد، گفت: همیشه در مدارس تصور بر این است که هزینه‌ای باید خرج شود تا مدیریت صورت گیرد اما باید با اقدامات نرم‌افزاری مدیریت انرژی و همچنین مدیریت سیستم آموزشی انجام شود. 

وی با تاکید بر بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری در مدیریت مدارس به ویژه مدارس هوشمند تصریح کرد: بهتر است ستاد آب و انرژی در مدارس تشکیل شود و دانش‌آموزان با توجه به محیط زیست خود تصمیمات لازم برای کیفیت و نگهداری محیط زیست شان بگیرند. 

انتهای پیام/ 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار