مدارس بن 500 هزار تومانی کتاب دریافت می کنند

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از شرایط دریافت بن 500 هزار تومانی برای مدارس خبر داد.

مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توزیع بن کتاب به دانش آموزان گفت: ثبت نام بن کتاب دانش آموزان از طریق سامانه ای در سایت وزارت ارشاد، از صبح امروز 30 فروردین آغاز شده است و طبق صحبت با وزارت ارشاد قرار شد توزیع امسال گسترده تر از قبل شود؛ یعنی امسال تمام دانش آموزان استان تهران، البرز و قم در تمامی مقاطع تحصیلی، این توانایی را دارند که وارد سامانه شده و ثبت نام کنند.

علی اکبرزاده با بیان اینکه مبلغ بن کتاب 50 هزار تومان است، افزود: دانش آموزان با پرداخت 50 درصد از هزینه کل بن، می توانند بن کتاب خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: وزارت ارشاد قبول کرده که برای کتابخانه تمام مدارسی که در این طرح شرکت کرده و دانش آموزان را بصورت گروهی به این نمایشگاه بیاورند، متناسب با مبلغ 500 هزار تومان، کتاب در نظر بگیرد، همچنین برای دو نفر مربی یا معلمی که با این گروه همراه شوند، بن کارت 100 هزار تومانی در نظر گرفته است.

وی درباره کاربرد این بن ها اعلام کرد: این بن ها برای کتابهای درسی و کمک درسی نیست و به بخش مطالعه عمومی و خرید کتابهای مرتبط با آن تعلق دارد.

وی گفت: رسالت آموزش و پرورش بر این است که با نهادهای مختلف، این همکاری را داشته باشد که فرهنگ مطالعه را در جمع دانش آموزان افزایش دهد، بر همین اساس فعلا ارائه بن کارت از سوی وزارت ارشاد است و بن تخفیف برای کتابهای کمک درسی به دانش آموزان نمی دهیم.

وی عنوان کرد: با توجه به تغییر محل نمایشگاه، برای ارایه سرویس رفت و برگشت در بازدیدهای گروهی، اختیار را به خود مدارس داده ایم. هرچند که نهادهای دیگری همچون شهرداری ابراز تمایل کرده اند که در حد مقدور می توانند هماهنگی لازم را با مدارس داشته باشند و وسایل نقلیه را در اختیار آنها قرار دهند.

علی اکبرزاده اظهار کرد: پیشنهاد می کنیم که خانواده ها از این فرصت  استفاده کنند و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، اعضای خانواده با یکدیگر به بازدید بپردازند و با آخرین کتابهای موجود در کشور و دنیا آشنا شوند. اهمیت خانواده ها به این موضوع باعث می شود فرزندان آنها نیز این مسئله را ارزشمند بدانند و قطعا نسلی مطالعه گر تربیت شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار