افزایش 40 درصدی سرانه فضاهای آموزشی

رئیس سازمان نوسازی از افزایش سرانه فضاهای آموزشی از امسال خبر داد.

داریوش ورناصری، رئیس سازمان نوسازی تهران در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص تغییر سرانه مکان های آموزشی در سال 95 گفت: در آیین نامه ضوابط  طراحی و اجرایی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مانند بسیاری از قوانین نیاز به تغییرات دارد که این اصلاحات، انجام شده و به تایید شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

وی ادامه داد: براساس این اصلاحات در سال 95، سرانه فضاها اعم از آموزشی،پرورشی و ورزشی حدود 40 درصد افزایش می یابد.

ورناصری تصریح کرد: این آیین نامه به تازگی تایید شده است و از سال 95 ، فضاهای آموزشی مبتنی بر اصلاحات جدید طراحی می شود؛ در واقع نتایج این اصلاحات در پروژه های ساخته شده سال 96 مشهود است.

رئیس سازمان نوسازی تهران با بیان اینکه پروژه های تحویلی تاکنون براساس آیین نامه ضوابط اجرایی فضاهای آموزشی بوده است، عنوان کرد: برای مهر امسال، همانند سال گذشته پروژه هایی آماده تحویل داریم.

وی اظهارکرد: هنوز اعتبار امسال مشخص نشده است ولی حدود 240 هزار متر مربع زیربنا برای سال 95 مورد بازسازی و نوسازی قرار می گیرد.

ورناصری در پایان برنامه های اجرایی سال تحصیلی پیش رو را این چنین عنوان کرد: احداث فضاهای آموزشی در مناطقی که نیازمند فضای آموزشی اند؛ همچون سایت مسکن مهر ، تخریب و بازسازی بخشی از مدارس فرسوده و مقاوم سازی برخی دیگر از مدارس همچنین استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارسی که مشکل دارند؛از دیگر برنامه های مورد توجه است.

گفتنی است؛ در سال 94 ، تعداد 150 پروژه در استان تهران بهره برداری شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار