ارومیه؛

توسعه صنعتی استان نیازمند افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی

توسعه صنعتی استان نیازمند افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ تقی کهوریان در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری؛ مدیران اجرایی استان وکارکنان شرکت توزیع برق استان برگزار شد گفت:صنعت برق پشتیبان بسیاری از فعالیتهای توسعه ای است و برای رونق اقتصادی در استان و توسعه واحدهای صنعتی و اشتغالزا سرمایه گذاری در بخش تولید و انتقال انرژی برق بسیار ضروری است.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضرمیزان تولید انرژی برق در استان مازاد بر میزان مصرف است افزود:این درحالی است که بخش صنایع بزرگ و انرژی بر در استان رشد چندانی نداشته و با اجرای طرح های توسعه ای و استقرار صنایع بزگر تولیدی که در سند توسعه ای استان تاکید شده است نیاز به انرژی برق افزایش چشم گیری خواهد داشت و باید سرمایه گذاری در تولید و توزیع در این صنعت بطور جدی پیگیری و عملیاتی شود.

تقی کهوریان همچنین به آمادگی یکی از شرکت های بزرگ داخلی برای سرمایه گذاری برای تولید 1000 مگاواتی برق در جنوب استان اشاره ای کرد و خاطرنشان ساخت:در بخش فوق توزیع و انتقال انرژی باید متناسب با این پروژه سرمایه گذاری انجام شود.

وی همچنین ظرفیت های استان در بخش تولید و توزیع و صادرات انرژی برق یادآور شد و گفت:آذربایجان غربی می تواند درامر صادرات انرژی به کشورهای منطقه نقش آفرینی کند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از پیگیری ها برای استقرار شرکت برق منطقه ای در استان نیز خبر داد و افزود:با استقرار شرکت برق منطقه ای در استان، مدیریت تولید و سرمایه گذاری و رشد صنعت برق دراستان شتاب می گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نیز گفت:اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت برق برای پاسخگویی به نیازهای سالهای آتی امری ضروری است و باید در مدیریت هزینه ها، کاهش تلفات انرژی و افزایش بهره وری در صنعت برق اقدامات اساسی انجام گیرد.

در ادامه این مراسم با تجلیل از خدمات آقای حمید کاظمی کیا مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق آذربایجان غربی، آقای اکبر حسن بگلو به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت در استان معرفی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.