ارومیه؛

برگزاری سومین جلسه کارگروه ساماندهی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان

سومین جلسه کارگروه ساماندهی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سومین جلسه کارگروه ساماندهی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با هدف جلب مشارکت مردمی و ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت و بهره برداری از پروژه های جدید و نیمه تمام برگزار شد.

سعادت در این جلسه با اشاره به فعال کردن بخش خصوصی و همچنین تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای واگذاری پروژه ها گفت: مدیران بایستی افراد فعال در بخش خود را شناسایی و آنان را تشویق به واگذاری پروژه ها بکنند.

وی با تاکید بر تلاش برای استفاده از مشارکت های مردمی گفت: برای توسعه زیرساخت ها و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در استان ‏مشارکت مردم و بخش خصوصی یک ضرورت است.‏

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به این موضوع که نگاه بخش خصوصی به واگذاری طرح ها و پروژه ها از سوی دولت بایستی تغییر کند، گفت: مدیران خود را موظف به دعوت از بخش خصوصی بکنند و با توضیح کامل نسبت به شناساندن پروژه ها نسبت به واگذاری آنان اقدام کنند زیرا یکی از راهکارهای واگذاری طرح ها تشویق و ترغیب سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به تسهیل روند واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان به بخش خصوصی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند تمامی امکانات خود را برای جلب سرمایه‌گذاران به منظور واگذاری طرح‌های استانی بکار گیرند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که دولت باید به طور جدی کوچک گردد، گفت: کوچک سازی دولت یکی از طرح های دولت و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده ولی در گذشته با روش درستی اجرایی نگردیده است.

وی افزود: واگذاری طرح ها و پروژه های دولت به بخش خصوصی در راستای اجرای صحیح کوچک سازی دولت بوده و در نظر دارد تا تصدی گری دولت را کم ولی حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی را افزایش دهد.

در ادامه جلسه حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد کارگروه ارائه نمود.

وی گفت: طرح و پروژه های قابل واگذاری از دستگاه های اجرایی جمع آوری گردیده که از این طرح ها 50 طرح احصاء و روش های واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی نیز مشخص گردیده که لیست این پروژه ها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان قابل مشاهده می باشد.

حضرتی ادامه داد: 12 پروژه جدید، 18 پروژه نیمه تمام و 20 پروژه آماده بهره برداری این 50 طرح را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.