کرمان؛

حمام باغ لله تاشهریورماه مرمت می شود

شهردار کرمان از پایان مرمت حمام باغ‌لـله تا شهریور خبر داد و گفت: این بنای تاریخی از نظر معماری یکی از بناهای منحصر‌به‌فرد واز نمونه حمام های تاریخی عهد قاجاراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام شهرداری کرمان ،علی بابایی خاطرنشان کرد: از شش دانگ حمام باغ‌لـله، چهار دانگ متعلق به شهرداری بود که دو دانگ دیگر نیز توسط شهرداری خریداری شد و اکنون این حمام در حال بازسازی است.

وی با اشاره به تملک ملکی در جنوب‌غربی مقبره‌ی خواجه‌ اتابک افزود: این ملک نیز به خواجه اتابک اضافه می‌شود تا به‌عنوان فرهنگ‌سرا مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار کرمان با بیان این که خانه لطفی نیز در حال بازسازی است، اظهار داشت: همچنین بهسازی دیوار بیمارستان قدیمی مرسلین نیز توسط شهرداری منطقه یک در حال انجام است.

وی با اشاره به یک‌دست شدن سایه‌بان‌های خیابان میرزارضا با همکاری اصناف افزود: 70 درصد از کار بازسازی بازار سردار نیز انجام شده است.

حمام باغ لله کرمان چند سال به دلیل بی توجی میراث فرهنگی محل مخروبه وزباله ها وتجمع معتادان شده بود که با دستور اکیداستاندار کار مرمت این بنا آغاز شد

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار