بیرجند؛

صادرات 80 تن ماده معدنی ید از کشور

در سال گذشته 80 تن ماده معدنی ید از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل خوبی در زمینه معادن دارد، گفت: خراسان جنوبی دارای انوع مواد معدنی و فلزی است وماده معدنی پشتوانه اصلی در کشور است.

اسماعیلی  بابیان این مطلب که تولید ید تنها منحصر به 9 کشور در دنیا بود و در گذشته این ماده را به کشور وارد می شد ،افزود: در حال حاضر این ماده در ایران تولید می‌شود و با تولید این ماده علاوه بر رفع نیاز داخلی 80 تن را در سال گذشته صادر کنیم

وی با بیان اینکه سالانه بین 70 تا 80 ماده معدنی ید از کشور آمریکا وارد می‌کردیم، گفت: تولید ماده ید تنها از کشور آمریکا صادر می‌شد اما در سا‌ل‌های گذشته توانستیم به این نوع ماده معدنی دست یابیم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی سازمانی جوان است، افزود: یکی از مواردی که می‌تواند سبب رونق معادن شود، صندوق بیمه تأمین اجتماعی است و راه اندازی این صندوق سبب حل مشکل برووکراسی وام می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مواد اولیه در بخش معادن در کشور وجود دارد، گفت: گاهی مسئولان نظام به بخش معدن بها  نمی‌دهند اما اگر اعتبار به این بخش داده شده و سرمایه گذاری انجام شود، می‌تواند در آینده نقش اساسی در کشور داشته باشد

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار