شیراز؛

راه های مبارزه با دیابت

رئیس مرکز بهداشت شیراز، بر اهمیت كسب اطلاعات لازم در مورد دیابت و عملكردی بودن راه های مبارزه با آن تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالحسین فرح بخش، گفت: دیابت یكی از شایع ترین بیماری ها و معضل های بهداشتی درمانی در جهان است که 9 درصد مرگ و میرها با این بیماری ارتباط دارد و 50 درصد از مبتلایان، از بیماری خود بی اطلاع هستند.
او افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری های متابولیک، پیشگیری از بیماری در طرح تحول نظام سلامت، سرلوحه  كار، قرار گرفته است.
دکتر فرح بخش ادامه داد: با برنامه غذایی مناسب، مانند مصرف صحیح روغن، نمک و قند، كاهش مصرف فست فود و نوشابه، فعالیت بدنی منظم و نگهداری وزن در حد ایده آل، می توان به كنترل مطلوب قند خون دست یافت.  
مسئول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شیراز نیز بیان کرد: چاقی شكم در عوامل خطر بیماری دیابت، جایگاه مهمی دارد و نسبت دور شكم به باسن، باید كمتر از یک باشد.
دكتر نگار میرزاد افزود: 30 دقیقه پیاده روی با شدت متوسط،  پنج بار در هفته، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها دارد.
مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شیراز نیز، در خصوص تغییر الگوی تغذیه، به نقش میوه و سبزی ها، به دلیل داشتن آنتی اكسیدان ها تاکید کرد.
مریم مهارت داشتن نظم در صرف غذا، مصرف صبحانه و نوشیدن شش تا هشت لیوان آب را در كنترل قند خون موثر دانست و به مصرف لبنیات كم چرب، عدم استفاده از مواد نیمه آماده در تهیه غذا، مصرف محدود بیسكویت به علت داشتن چربی های اشباع را توصیه کرد.
همچنین دكتر هنگامه خضری مسئول واحد سلامت جوانان مرکز بهداشت شیراز، هدف از برگزاری این نشست را، مبارزه با بیماری دیابت عنوان كرد و گفت: دیابت ریشه در شیوه زندگی دارد كه باید با تغییر شیوه زندگی، تحرک بدنی و وزن ایده آل با آن مبارزه کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار