اصفهان؛

دستورات خداوند زیر بنای جامعه دینی است/ دیپلماسی انقلابی فشار دشمن را نمی پذیرد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اسلام واقعی تنها نماز و روزه نیست، گفت: دین یعنی همه شئون جامعه انسانی مطابق دستور خداوند باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در گردهمایی حوزه انقلابی که در مدرسه صدر بازار برگزار شده بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش فرمودند که حوزه های علمیه باید انقلابی باقی بماند و این بدان معناست که ایشان حوزه را انقلابی می دانند و بر این مسئله تأکید دارند تا مردم انقلابی بمانند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن مردم به بقای انقلاب کمک می کند، افزود: ابتدا طلاب، انقلابی شده و سخن امام را دنبال کردند تا مردم انقلاب را فهمیده و انقلاب به ثمر نشست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اصل انقلاب از حوزه علمیه و مدرسه فیضیه آغاز شد و پس از تبعید امام نیز پیام ایشان به دست روحانیان منتشر می شد، ادامه داد: آنچه می تواند مردم را انقلابی نگاه دارد حوزه انقلابی است و اگر طلاب دشمن شناس باشند، حیله های دشمن را شناخته، آن را پاسخ گویند و با مردم باشند مردم انقلابی می مانند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه اگر طلبه تنها به درس بپردازد و به تحرکات دشمن توجه نداشته باشد و یا حتی خودش فریب دشمن را بخورد، مردم از انقلاب دور می شوند، بیان کرد: امروز برخی در حال خاموش کردن آتش انقلاب هستند و تبلیغ صدها شبکه تلویزیونی در دنیا علیه انقلاب ایران گواهی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه انقلابی که جوانان آن با یک شبهه در دام دشمن بیفتند پابرجا نخواهد ماند، گفت: مگر ما تنها برای نماز و روزه انقلاب کردیم؟؛ ما برای برپایی اسلام ناب محمدی انقلاب کردیم چراکه اسلام ناب در برابر اسلام آل سعود، اموی و آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اینکه در عربستان سعودی، هم در 5 نوبت نماز می خوانند و هم گوش به فرمان کفر هستند، خاطرنشان کرد: عبادت خدا کار همه موجودات عالم است و تنها در انسان ها گاهی شاهد عبادت نکردن خدا هستیم و اسلام واقعی تنها نماز و روزه نیست.

وی با بیان اینکه دین یعنی جامعه انسانی همه شئون آن مطابق دستور خداوند باشد، ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که آن کاری که امام با انقلاب کرد چیزی است که در گذشته میان ما نبوده و به یمن برکت انقلاب میان ما آمده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تشریح کرد: ما سه اصل در انقلاب داریم که قانون اساسی یکی از آن است که امام معتقد بودند این قانون به صورت کامل مطابق اسلام است؛ اصل دیگر رهبر دینی است که از اصل اسلام گرفته شده است و صریح قرآن است که مسلمانان نباید تکیه به ظالم بکنند بلکه باید به انسان عادل تکیه کرده و از او پیروی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور های اسلامی باید حاکم مجتهد عالم و عادل داشته باشد و این اصل دوم اسلام است، گفت: اصل سوم این است که مسلمان نباید زیر سلطه کافر باشد و این در حالی است که ما در گذشته زیر سلطه کافر بودیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در سوره مائده به صراحت آمده است که نباید ولایت غیر مسلمان را بپذیرد، متذکر شد: البته این معنای این نیست که ما با کافر داد و ستد نداشته باشیم به شرط اینکه این داد و ستد ضرری برای جامعه اسلامی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید دیپلماسی ما به سمتی رود که فشارهای دشمن را بپذیریم و برای رسیدن به اقتصاد از آرمان های خود دست برداریم، گفت: انقلابی بودن حوزه عملیه به این معناست که آیاتی که در قرآن آمده و چاره علاج دنیای امروز است را برای مردم تشریح کنیم تا مردم انقلابی و اسلامی بمانند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در حکومت علوی تخلف بود و در حکومت مهدوی هم انسان ها خطا می کنند، گفت: تخلف دلیل بر زیر سوال بردن حکومت اسلامی نیست چراکه انسان هایی که به قانون عمل نکنند در هر جامعه ای وجود دارند و وجود تخلف اسلامی بودن یک حکومت را زیر سوال نمی برد.  




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.