اهواز؛

ورود هیات فرهنگی و اقتصادی آلمان به دزفول

هیأتی 8 نفره متشکل از مسئولان شهرداری شهر ارفورت آلمان در قالب سومین کاروان صلح نوروز به ‏شهرهای همدان، دزفول و شیراز سفر می کنند. و امروز وارد دزفول شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهردار دزفول در خصوص سفر این هیات گفت: برنامه سفر و دیدار مسئولان استان دورینگن آلمان که قرار است در پایتخت‌های باستانی و فرهنگی ایران یعنی همدان، دزفول و شیراز سفر کنند را به فال نیک گرفته و از تعمیق روابط فرهنگی و اقتصادی میان ۲ کشور ایران و آلمان و همچنین دزفول و ارفورت استقبال می کنیم.

محمد رضا کرمی نژاد اذعان داشت: بسترهای همکاری متقابل و مورد علاقه طرفین در حوزه های فرهنگی، گردشگری و باستان شناسی، تامین انرژی های پاک، بازیافت و پسماند، تولید انرژی خورشیدی، آموزش و توسعه مهارت‌های فنی و عمرانی و  تاسیس بانک توسعه سرمایه گذاری مشترک میان پایتخت‌های فرهنگی و تاریخی ایران وجود دارد و امید داریم این سفر سرآغازی بر توسعه و پیشرفت همه جانبه دزفول باشد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تحکیم روابط و دوستی میان ۲ ملت ایران و آلمان قرار است یکی از شهرهای آلمان که قرابت فرهنگی و تاریخی بیش تری دارد به عنوان خواهرخوانده شهر دزفول معرفی شود.

کرمی نژاد افزود: این سفر شامل هیأتی از مسئولان شهرداری و شورای شهر «ارفورت» پایتخت ایالت «تورینگن» آلمان که با ریاست مدیرکل شرکت ‏خدمات شهری «ارفورت» و همراهی «پیروزان محبوب» مدیر خانه ایران در «وایمار» است.

شهردار دزفول بازدید از جاذبه‌های توریستی شهرهای همدان، دزفول و شیراز و معرفی فرهنگ غنی ایرانی به جامعه آلمان از دیگر اهداف سفر این ‏هیأت عنوان کرد.

‏«کاروان صلح نوروز» به ابتکار «خانه ایران» در وایمار برگزار می شود که تاکنون در 2 مرحله سفرهایی از این نوع را به ‏شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.‏

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.