اهواز؛

جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر درمناطق سیل‌زده

با همکاری مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مدارس مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: بزودی اقدامات پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار در مدارس مناطق سیل زده انجام خواهد شد.

امید مقیمی‌پورافزود: مسائل درمان و بهداشت افراد در مناطق سیل‌زده بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و از آن‌جا که یک کار تخصصی است، اقدامات لازم جهت حفظ سلامت افراد در مدارس مناطق سیل‌زده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و آموزش‌و‌پرورش انجام خواهد شد.

مقیمی‌پور ادامه داد: این اقدامات در 2 زمینه انجام می‌شود؛ در بخش نخست آموزش دانش‌آموزان و معلمان و آشنایی آن‌ها با بیماری‌ها و راهکارهای مقابله در برنامه قرار دارد که این اقدام در طول سال تحصیلی انجام می‌شود اما بخش دوم موضوع معاینه و سنجش دانش‌آموزان است که توسط مراکز تخصصی و پزشکان انجام و بیماری‌های دانش‌آموزان توسط متخصصان تشخیص داده می‌شود؛ این کار با هماهنگی آموزش‌وپرورش و معرفی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش عضو ستاد مدیریت بحران استان است، گفت: برای انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز هر نوع بیماری در مدارس مناطق سیل‌زده، ابتدا مدارس شناسایی و سپس اقدامات انجام می‌شود.

انتهاي پیام/و - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.